Sos De Usturoi Cu Iaurt? – Beneficii Si Reteta (2020)

Acest aliment este bogat în vitaminele B și C, selenium, fier, cupru și potasiu și vine ca o dovadă că, într-adevăr, „esențele tari se țin în sticluțe mici”! Usturoiul este secretul unei vieți îndelungate și sănătoase, datorită unui sistem imunitar fortificat!

Toate aceste componente au atras atenția cercetătorilor asupra proprietăților usturoiului, mai ales când este utilizat în structuri precum sosul de usturoi, denumit și mujdei de usturoi. Beneficiile acestuia le veți afla cu siguranță parcurgând acest articol!

Sos De Usturoi - Beneficii

Ce Beneficii și Proprietăți Regăsim Într-un Sos De Usturoi?

Un sos de usturoi are proprietăți medicinale

Usturoiul este utilizat în rețete încă din cele mai vechi timpuri de către strămoșii noștri datorită importantelor sale proprietăți medicinale, fiind considerat încă de pe atunci un antibiotic natural, fără a avea efectele negative pe care le prezintă antibioticele sintetizate în laborator.

Acest lucru este deosebit de important și în zilele noastre, deoarece unele bacterii mai puternice au dezvoltat rezistență la antibiotice, din cauza administrării repetate a acestora, precum este și stafilococul auriu meticilino-rezistent (MRSA). Usturoiul este utilizat cu eficiență în tratarea infecțiilor cauzate de aceste bacterii periculoase.

Sosul de usturoi era utilizat în prevenirea inflamațiilor și a infectării rănilor, având acțiune antibacteriană, antimicrobiană și antiseptică foarte puternică.

Cu sos de usturoi se combate răceala

Studiile demonstrează că sosul de usturoi ajută în lupta activă împotriva răcelilor și a gripei. Consumul acestuia reduce șansele de a dezvolta boala prin activarea sistemului natural de apărare al organismului, dar și facilitează recuperarea în timpul acțiunii acestei boli.

Acțiunea usturoiului este posibilă datorită proprietăților sale antimicrobiene și efectelor sale antibiotice, care opresc dezvoltarea organismelor nedorite în organismul dumneavoastră.

Pentru maximizarea beneficiilor este recomandat un consum sporit de usturoi crud sau administrarea unui extract concentrat de usturoi. Sucul de lămâie adăugat la preparare, amplifică întărirea sistemului imunitar. Până la urmă, suntem cu toții de acord că o porție de mujdei usturoi crud este și extrem de gustos, dar și foarte sănătos!

Sos de usturoi -  combate raceala, reduce tensiunea

Cu sos de usturoi se reduce tensiunea

Hipertensiunea arterială este cea mai comună afecțiune a sistemului cardiovascular, având și cea mai mare rată de mortalitate la nivel global. Specialiștii recomandă consumarea sosului de usturoi fără sare, iar smantana o înlocuiți cu iaurt, pentru a vă normaliza nivelul tensiunii arteriale în limitele corespunzătoare vârstei. Acest lucru este posibil datorită stimulării producerii de oxid nitric, un compus cu rol vital în dilatarea imediată a vaselor de sânge, acțiune ce scade rapid tensiunea dezvoltată în pereții vaselor de sânge.

În vederea obținerii acestui efect terapeutic, se recomandă consumul regulat de sosuri de usturoi, chiar zilnic, dacă este posibil, pentru a vă bucura de o funcționare optimă a inimii și al sistemului circulator.

Cu sos de usturoi se scade colesterolul și reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare

Usturoiul s-a dovedit a avea proprietăți miraculoase în diminuarea nivelului de colesterol din sânge și ale trigliceridelor nesănătoase. Acest lucru duce la menținerea stării de sănătate a inimii, facilitând circulația sângelui și prevenind apariția blocajelor pe vasele de sânge. Pentru a avea parte de aceste beneficii, vă recomandăm ca la preparare să evitați folosirea de ulei, smantana și iaurt. Dacă totuși doriți să folosiți iaurt sau smantana, vă recomandăm variantele vegetale.

De asemenea, usturoiul are o acțiune importantă în prevenirea formării cheagurilor de sânge, acționând în vederea diminuării și reabsorbției acestora la nivelul organismului. Acest lucru scade riscul desprinderii unui cheag de sânge și al intrării acestuia în fluxul sanguin, riscând să provoace un atac vascular cerebral.

S-a demonstrat că o alimentație cu sos usturoi are beneficii importante în scăderea colesterolului negativ din sânge, reducând și riscul de apariție al bolilor cardiovasculare ce pot provoca complicații fatale.

Sos de usturoi - scade colesterolul

Un sos de usturoi contine antioxidanti ce contribuie la prevenirea Alzheimerului

Consumul regulat de usturoi s-a dovedit a fi extrem de util în reducerea schimbărilor bacteriilor prezente în microflora intestinală, aceste schimbări fiind corelate de către cercetători cu problemele de memorie, precum Alzheimerul. Aceste beneficii vin de la conținutul ridicat al usturoiului de sufid de alil, un compus complex recunoscut pentru beneficiile sale în sănătatea sistemului nervos.

Consumul de sos de usturoi ajuta la detoxifierea organismului

Usturoiul are un conținut bogat în seleniu, un mineral care contribuie activ la detoxifierea ficatului, pentru asigurarea unor funcții hepatice optime. Mai mult, acest mineral are proprietatea de a activa enzimele din ficat care detoxifică natural organismul, eliminând toxinele periculoase și radicalii liberi de oxigen.

Related Posts

O altă substanță care are proprietăți importante detoxifiante din componența sosului de usturoi este sulfhidrilul care elimină activ substanțele toxice din corpul uman, chiar dacă acestea sunt rezultate ale proceselor ce au loc în organism sau dacă provin din exterior.

Sos de usturoi ajuta la detoxifierea organismului

Cum Se Prepara Un Sos De Usturoi?

Prepararea de rețete pentru sos de usturoi este un proces rapid și ușor, gata în câteva minute. Acesta poate fi făcut cu ușurință chiar și de cei mai neexperimentați bucătari. Pentru prepararea sosului dietetic, veți avea nevoie doar de câteva ingrediente: un usturoi mai mare, puțină apă, câteva picături de ulei (opțional), lămâie și sare.

Pentru început, vom curăța de coajă și vom spăla cățeii de usturoi pe care urmează să îi folosim în prepararea sosului. Aceștia vor fi apoi zdrobiți cu ajutorul unui blender sau tocați foarte mărunt și apoi zdrobiți bine în mojar. Se va adauga apoi apa, ulei și sare, după gust. Opțional se poate adauga și zeamă de lămâie după gust, pentru un plus de prospețime.

În prepararea acestui sos puteți utiliza, de asemenea, ingrediente ca smantana, iaurt și pătrunjel, însă acestea aduc un aport caloric suplimentar sosului simplu, fără să-i sporească proprietățile benefice cunoscute. Pentru un sos cu mai multe ingrediente vă propunem următoarele rețete de preparare.

Prima rețetă este de sos cu smantana și presupune să curățăm de coajă cățeii, îi spălăm și îi punem în blender la tocat sau îi zdrobim bine în presa specială. Pe rând adăugăm apă, 2 linguri de ulei și amestecăm, până ia consistența unui sos. Pentru a deveni cremos adăugăm 2 linguri de smantana și se amestecă bine. Sare piper se adauga la final după gust. În caz de intoleranță la lactoză sau țineți post, aveți alternativă de smântână vegetală.

sos usturoi cu iaurt 4

A doua rețetă este de sos cu iaurt! Un sos delicios cu un proces ușor de preparare, ce dă un plus de gust oricărui fel mâncare, de la friptură, la legume pe grătar. Usturoi tocat, pasat cu sare, piper, puțin ulei și o cantitate generoasă de iaurt, în funcție de cât de aromat doriți să fie sosul. Toate aceste ingrediente se omogenizează bine, până se ajunge la consistența dorită. Zeama de la o jumătate de lămâie va conferi un gust răcoritor și va mai tăia din grăsimea prezentă în iaurt. Puteți folosi de la iaurt degresat sau cu procent mare de grăsime, la iaurt grecesc. Cine dorește să evite lactatele de origine animală , recomandăm iaurt vegetal, iar sosul va fi la fel de delicios și cremos.

0 Shares
Copy link
Powered by Social Snap