Nu ma pot abtine de la mancare – Am o problema?

Mănânci mai mult decât ți se cuvine la masă? Vă treziți că aveți poftă de dulciuri în fiecare zi, chiar și atunci când nu aveți chef? Luați în greutate fără să încercați să slăbiți? Dacă da, s-ar putea să fiți ceea ce se numește un „mâncător compulsiv”.

Supraalimentația compulsivă este o dependență care merge dincolo de mâncare. Ea include orice substanță sau activitate care a devenit dăunătoare și interferează cu viața de zi cu zi. Supraalimentația compulsivă poate cauza probleme fizice, cum ar fi obezitatea și diabetul; dificultăți emoționale, cum ar fi sentimentul de vinovăție și depresia; consecințe sociale, cum ar fi izolarea de prieteni sau de membrii familiei; probleme financiare, cum ar fi facturile imposibil de gestionat ale cărților de credit sau falimentul; și probleme profesionale, cum ar fi pierderea locului de muncă din cauza absenteismului sau a întârzierilor.

Mâncatul compulsiv nu este o deficiență morală. Nu este un obicei care poate fi oprit doar prin aplicarea voinței. De fapt, mâncatul compulsiv este în mod obișnuit cauzat de alte probleme, cum ar fi sentimentele nerezolvate cu privire la experiențele din trecut, o imagine de sine slabă sau probleme nerezolvate în relații.

Nu ma pot abtine de la mancare – cauze posibile

Ce cause are mancatul compulsiv? Sentimentele de vinovăție, de inutilitate și de goliciune sunt tipice în rândul mâncătorilor compulsivi. Aceștia au adesea dificultăți în identificarea sau exprimarea emoțiilor, în special a furiei sau tristeții. Ca urmare, ei încearcă să ignore sentimentele dureroase prin umplerea golului cu mâncare.

Vezi și   Poliartrita reumatoidă

Mâncatul compulsiv este, de asemenea, folosit ca o modalitate de a face față stresului și experiențelor dificile de viață. De exemplu:

  • Pierderea unei persoane dragi prin deces sau divorț.
  • Teama de eșec la locul de muncă sau în relații
  • Dificultate în gestionarea sentimentelor de furie, tristețe, anxietate sau depresie

Două subtipuri sunt identificate în funcție de tipul de alimente de care sunt dependenți: pofta de dulce/sărat și pofta de grăsimi. Un al treilea subtip, mâncatul ritual , se identifică atunci când persoana mănâncă doar la anumite ore sau într-o anumită ordine.

Nu pot să mă opresc din mâncat – opțiuni de tratament

Primul pas în depășirea alimentației compulsive este să aflați mai multe despre cauzele acestei dependențe și despre modul în care aceasta vă afectează gândurile, sentimentele și comportamentele. Pentru a face acest lucru, este posibil să doriți să consultați un profesionist în domeniul sănătății mintale, specializat în tratarea tulburărilor de dependență.

Următorul pas este să vă angajați să vă schimbați comportamentul. Veți avea nevoie de o sursă exterioară de motivație: ordinele medicului, grija unei persoane dragi sau o altă influență exterioară care să vă motiveze să vă schimbați obiceiurile și să aveți grijă de dumneavoastră.

Ce pot să fac?

1. Mâncați trei mese regulate în fiecare zi

2. Nu săriți peste mese

3. Mâncați încet și savurați gusturile

4. Opriți-vă din mâncat imediat ce vă simțiți satisfăcut

5. Evitați situațiile care vă facsimțiți că vreți să mâncați prea mult

6. Scăpați de mâncarea nesănătoasă din casă și înlocuiți-o cu gustări sănătoase, cum ar fi fructele și legumele, brânza cu conținut scăzut de grăsimi, biscuiții din cereale integrale sau somonul sau tonul din conservă gata de consum (în apă de izvor).

Vezi și   Artroze periferice și axiale

7. Înscrieți-vă la un program de slăbire, cum ar fi Weight Watchers, care vă poate ajuta să slăbiți încet și în siguranță, învățându-vă în același timp bunele obiceiuri alimentare care vor dura toată viața

8. Mâncați cel puțin una dintre mesele dvs. acasă în fiecare zi, în loc să ieșiți la restaurant

9. Îndepărtați tentațiile, asigurându-vă că nu există mâncare nesănătoasă la dispoziție atunci când vă este foame

10 .Amintiți-vă: Este posibil să nu puteți evita cu totul sentimentele negative, dar poți învăța să le faci față într-un mod mai sănătos

Nu ma pot abtine de la mancare – ce e de facut pentru recuperare

Primul pas spre recuperare este să recunoști că ai o problemă cu dependența alimentară. Acest lucru poate fi dificil din cauza sistemului dumneavoastră de credințe, care poate include credințe religioase despre faptul că sunteți responsabil pentru cât de mult mâncați sau că nu vă bucurați foarte mult de mâncare.

De asemenea, poate fi greu să recunoști acest lucru deoarece societatea tinde să privească de sus persoanele supraponderale, astfel încât sugerarea faptului că ești dependent de mâncare te-ar putea face să te simți și mai negativ în legătură cu tine însuți.

Pentru a ajuta la depășirea oricărei vinovății și rușini asociate cu mâncatul compulsiv, unele persoane consideră că este util să vorbească cu alte persoane care au probleme similare. Multe grupuri oferă sprijin pentru persoanele supraponderale care caută să se recupereze de la mâncatul compulsiv.

Terapia cognitiv-comportamentală (TCC) este un tip de terapie care vă poate ajuta să recunoașteți gândurile, sentimentele și comportamentele negative sau greșite. Atunci când le aveți, deseori se datorează faptului că sunt indicii din partea inconștientului dumneavoastră că se întâmplă altceva.

Vezi și   Prospect Keto Actives supliment pentru slabit

TCC vă permite să descoperiți aceste lucruri prin reflecție, conversație și raționament. Unii oameni consideră că terapia cognitivă singură îi ajută să își schimbe modul în care mănâncă și se văd pe ei înșiși. Cu toate acestea, majoritatea persoanelor cu alimentație compulsivă au nevoie de o combinație de consiliere psihologică și de îndrumare nutrițională ca parte a programului lor de recuperare.

Publicat
Din categoria Sanatate