Dieta intermittent fasting – meniu if omad, cum functioneaza, ce se consuma, ce avantaje are

Dieta intermittent fasting 3

Dacă nu vă declarați a fi un fan al dietelor dificile și restrictive, aflați că există și diete care au o abordare un pic mai diferită față de regimurile alimentare obișnuite. Una dintre aceste diete este dieta intermittent fasting, cunoscută și sub denumirea de postul intermitent.

Această dietă a devenit extrem de populară datorită rezultatelor sale uimitoare. Intermittent fasting are ca principiu de funcționare autofagia organismului uman, adică procesul în care corpul uman consumă propriile celule îmbătrânite sau care nu mai funcționează corespunzător și le înlocuiește cu celule noi, funcționale.

Una dintre particularitățile acestei diete este că nu impune niciun fel de restricții alimentare în ceea ce privește alimentele pe care urmează să le consumați.

Cum functioneaza dieta intermittent fasting? 

Există mai multe variații ale acestei diete. Cea mai populară dintre acestea este varianta de 16/8, adică 16 ore în care nu veți consuma decât apă plată, ceai și cafea neîndulcită, având apoi o fereastră de 8 ore în care puteți lua mesele principale ale zilei.

O altă variantă a acesteia este cea de 20/4, fiind o variație potrivită pentru persoanele care vor să își activeze procesele metabolice. Veți avea 20 de ore în care veți ține postul, consumând doar apă plată, cea și cafea neîndulcită și o fereastră de 4 ore pentru a servi mesele principale ale zilei.

Dieta intermittent fasting are și un plan săptămânal, denumit 5:2, ce presupune o alimentați normală timp de cinci zile din săptămână, iar în două zile veți reduce bugetul caloric la 500 de calorii pe zi. Singura condiție a acesteia este ca zilele de post să nu fie ținute succesiv una după cealaltă.

Cum se slabeste cu dieta intermittent fasting? 

Această dietă are ca mecanism de acționare reducerea substanțială a numărului de calorii consumate pe parcursul unei zile. De asemenea, dieta intermittent fasting este o dietă de detoxifiere, deoarece în timpul perioadei de post se vor consuma din rezervele organismului și vor fi eliminate toxine din organism, crescându-se cantitatea de apă consumată pe parcursul unei zile.

În funcție de tipul dietei intermittent fasting pe care îl urmați, dieta are ca obiectiv autodisciplinarea organismului prin stabilirea unui orar bine definit în care acesta va fi capabil să metabolizeze alimentele consumate. Astfel, se va regla, de asemenea, aciditatea stomacului și metabolismul celular.

Ce se consuma la dieta intermittent fasting? 

Dieta intermittent fasting 2

Deși dieta intermittent fasting permite consumul oricărui tip de alimente în fereastra de interval orar în care se pot consuma alimente, există totuși câteva reguli pe care le puteți urma pentru a maximiza efectele acestei diete. Se recomandă doar consumul de carne slabă în grăsimi, cum este cea de pasăre sau cea de pește. Lactatele pe care le veți consuma vor fi neapărat degresate, iar ouăle vor fi neapărat de calitate înaltă, de preferat, de casă.

Legumele vor fi consumate în cantități mari, crude, fierte sau gătite la cuptor sau la aburi. De asemenea, este permis și consumul de fructe.

Sunt interzise cu desăvârșire preparatele din cadrul restaurantelor de tip fast-food, consumul de carne grasă precum cea de porc sau organele animalelor, grăsimile hidrogenate și produsele lactate care nu au fost degresate.

Ce avantaje are dieta intermittent fasting? 

Dieta intermittent fasting are drept cel mai mare avantaj faptul că asigură o alimentație diversificată, asigurând toți nutrienții, vitaminele și mineralele necesari organismului pentru o funcționare optimă. De asemenea, dieta postului intermitent promovează o bună funcționare a sistemului circulator, prin faptul că în perioada de post, sunt metabolizate depozitele de colesterol.

Desigur, unul dintre efectele dorite ale acestei diete este cel de pierdere a kilogramelor în plus, iar acest lucru este posibil datorită reducerii bugetului caloric prin permiterea consumării alimentelor doar într-un timp limitat. Cu trecerea timpului, organismul se obișnuiește cu acest orar fix de servire al meselor, iar această dietă va deveni mult mai ușor de urmat.

De asemenea, un alt efect benefic al dietei intermittent fasting asupra organismului nostru este acela de prevenire a anumitor afecțiuni, cum ar fi diabetul de tip II. Alimentele consumate în timpul ferestrei permise sunt metabolizate direct, organismul reglând mult mai ușor nivelele zahărului din sânge prin producerea insulinei.

Cum arata o lista de cumparaturi simpla pentru dieta intermittent fasting?

Din lista de cumpărături săptămânale a persoanelor care urmează această dietă nu ar trebui să lipsească legumele, fie că este vorba de legume precum roșiile, castraveții, salata sau legume pe care le veți folosi pentru prepararea ciorbelor și supelor, cum ar fi țelina, păstârnacul, morcovul, usturoiul, legumele vor fi incluse neapărat în alimentația dumneavoastră în timpul acestei diete. 

Fructele, de asemenea, pot constitui gustări hrănitoare pentru dumneavoastră, așa că vă recomandăm să le includeți în lista dumneavoastră de cumpărături, de asemenea. Puteți consuma și carne slabă de pui sau de pește, dar și produse lactate degresate și nucile de orice fel.

Recomandarile noastre pentru cei care tin dieta intermittent fasting 

Luni 

Mic Dejun 

O banană 

Iaurt degresat

Pranz

Supă cremă de dovlecel

Cina 

Păstrăv la cuptor cu broccoli

Marti 

Mic Dejun 

Terci de ovăz cu stafide

Ceai neîndulcit

Pranz 

Salată de pui cu legume crude

Cina 

Ghiveci de legume

Miercuri 

Mic Dejun 

Smoothie cu fructe de pădure

Pranz 

Tocană de legume cu orez

Cina 

Salată de somon cu legume

Joi 

Mic Dejun

Salată de vinete 

Două felii de pâine integrală 

Pranz 

Supă de pui

Cina 

Sandviș de curca cu ardei gras

Vineri 

Mic Dejun

Iaurt degresat cu quinoa

O banană 

Pranz

Piure de cartofi cu șnițel de soia 

Cina 

Supă cremă de roșii

Sambata 

Mic Dejun 

Salată de legume

Pranz 

Pui la cuptor cu legume gătite la abur

Cina 

Ciorbă de perișoare

Duminica

Mic Dejun 

Fulgi de ovăz

Lapte degresat

Pranz

Supă de găluști 

Cina 

Orez cu legume

Pui la grătar

Dieta intermittent fasting 1

Dieta intermittent fasting – Mentinere

În perioada de menținere sau în zilele în care nu țineți post intermitent va fi necesar să aveți grijă la alimentația dumneavoastră și la aportul de calorii zilnice, astfel încât acestea să se încadreze în limitele normale și să nu aveți excese alimentare de orice fel.

Pentru menținere, vă recomandăm să decalați mesele principale ale zilei, servind de exemplu, micul dejun la ora 10 și cina la ora 18. Astfel, intervalul orar în care veți lua mesele va fi micșorat, iar corpul va beneficia de o perioadă în care poate declanșa procesul de autofagie. Puteți încerca mai multe variante, astfel încât ora de servire a meselor să se potrivească și cu programul dumneavoastră de lucru și să nu devină un impediment. 

Dieta intermittent fasting promovează un stil de viață sănătos, prin consumul alimentelor cât mai puțin procesate industrial, de preferat legume și fructe crude. Se limitează consumul de carbohidrați, de grăsimi și de zaharuri, astfel încât să fie prevenite multiple afecțiuni precum diabetul, guta, probleme la nivelul rinichilor și boli ale sistemului circulator.

Se recomandă ca în perioadele în care nu țineți post să serviți mese mici, frecvente, astfel încât acestea să nu fie dificil de digerat și metabolizat.

Dieta intermittent fasting – Intrebari Frecvente: 

Ce contraindicatii are dieta intermittent fasting?

Dieta intermittent fasting nu este recomandată copiilor și adolescenților, deoarece aceștia au nevoie de un aport constant de alimente pentru a le asigura o creștere și dezvoltare armonioasă.

Se poate tine dieta intermittent fasting in sarcina?

Nu, nu se recomandă urmarea dietei intermittent fasting în sarcină, deoarece este necesar un aport constant de nutrienți pentru devoltarea fătului.

Se poate tine dieta intermittent fasting in timpul alaptarii bebelusilor?

Nu, nu se recomandă urmarea dietei intermittent fasting în timpul alăptării bebelușilor, deoarece este necesar un aport constant de nutrienți pentru creșterea și dezvoltarea armonioasă a bebelușului.

Dieta intermittent fasting – Pareri De Pe Forum 

Bianca Grindea

„Nu am reușit niciodată să urmez diete obișnuite, pentru că sunt destul de pofticioasă din fire și pur și simplu dacă mi-e poftă de ceva nu pot să mă abțin. Am căutat pe internet o dietă pentru că în plină pandemie mi-am ieșit din formă și am dat de dieta intermittent fasting, care părea destul de promițătoare pe termen lung, așa că am zis că trebuie să o încerc.

Am început inițial să îmi decalez micul dejun și cina în așa fel încât să ajung la un interval orar cât mai mic în care servesc mesele, iar după m-am decis să urmez dieta 16:8. A funcționat de minune! Am reușit să slăbesc 7 kilograme până acum și voi continua cu siguranță să urmez această dietă, pentru că deja, pentru mine, este un stil de viață!”

Anton Popescu

„Metabolismul meu a fost întotdeauna mai încet și parcă simțeam nevoie de ceva care să îl accelereze puțin. Nutriționistul mi-a recomandat dieta intermittent fasting și, trebuie să recunosc, că se simte diferența. Acum, de fiecare dată când simt că metabolismul meu stagnează, pur și simplu țin o zi întreagă de fasting și apoi procesul de pierdere a kilogramelor în plus este reluat. 

Până acum am reușit să slăbesc 4.5 kilograme, însă nu mă voi opri aici. Cu o alimentați corespunzătoare, cu dieta intermittent fasting și  cu activitățile fizice moderate pe care le fac din când în când, cu siguranță voi ajunge la silueta de vis!”

Ce alte diete mai recomandati in afara de dieta intermittent fasting? 

Daca doriti rezultate imediate luati un supliment pentru slabit. In functie de preferinte acestea pot fi sub forma de capsule, pastile, ceai, cafea sau ciocolata. Totul pentru a va ajuta sa atingeti silueta dorinta prin slabit.

Publicat
Din categoria Sanatate