Cuscus – Reteta, Beneficii, Proprietati (2020)

Vi s-a întâmplat vreodată  să treceți prin raionul de paste făinoase și să observați o cutie pe care scrie „cuș-cuș”, dar, din cauza faptului că nu știați ce este, să o ignorați total?

Aflați că acest fel de paste făinoase este mai sănătos decât ați crede, fiind foarte benefic și în cazul în care vă doriți să pierdeți câteva kilograme în plus.

Pe lângă forma lor interesantă, cuscus-ul este un ingredient sățios, ce își are originile în Africa de Nord dar începe să prindă și la publicul român, fiind un ingredient foarte versatil ce poate fi introdus într-o mulțime de preparate și rețete.

Ce Beneficii Si Proprietati Regasim In Cuscus?

Cuscus este bogat in Seleniu

150 de grame de cuscus conține jumătate din doza recomandată de seleniu pe zi. Seleniul este vital pentru corp, fiind un micronutrient important pentru funcția cognitivă, participând activ la metabolismul hormonilor tiroidieni.

În același timp, acest mineral esențial protejează organismul de stresul oxidativ și de infecții.  Deficiența de seleniu duce la slăbiciune musculară, oboseală, extenuare, dereglări de creștere și insufiență pancreatică.

Cuscus - beneficii și proprietăți

Seleniul din cuscus sprijină funcționalitatea mai multor organe din corp, enumerând în rândul acestora sistemul endocrin și cardiovascular.

Cuscus-ul, fiind bogat în seleniu, acest antioxidant care ajută și la repararea celulelor distruse, contribuie foarte mult la menținerea sănătății.

Trebuie să nu uitați de faptul că seleniul este o componentă foarte importantă pe care trebuie să i-o asigurăm corpului nostru, iar cuscus-ul o are din plin, de aceea, acest aliment este alegerea potrivită când vine vorba de aportul necesar zilnic de seleniu.

Cuscus diminueaza riscul aparitiei cancerului

Datorită seleniului din compoziție, acest micronutrient absolut necesar funcționalității optime a corpului, cuscus-ul poate să prevină apariția celulelor canceroase.

Cuscus - micsoreaza riscul apariției cancerului

Un nivel optim de seleniu în sânge protejează organismul de cancer datorită efectelor sale uimitoare.

Pentru a susține această ipoteză s-au realizat mai multe cercetări în domeniu, iar carența de seleniu a fost asociată cu diferite forme de cancer. Cancerul de colon, cancerul la vezica urinară, la plămâni, la stomac, cel de piele și cel de prostată sunt principalele feluri de cancer care pot apărea din cauza lipsei unei cantități suficiente de seleniu în sânge.

Vestea bună este că acest fel de paste făinoase, cuscus-ul, combate dezvoltarea celulelor canceroase în corp atât timp cât este consumat regulat și în cantități potrivite.

Ca metodă preventivă, cuscus-ul poate fi foarte bine introdus în dieta zilnică astfel încât să nu stați cu grija dezvoltării cancerului.

Cuscus intareste sistemul imunitar

Sistemul imunitar este asemenea unui scut în fața infecțiilor, bacteriilor și a bolilor. Acesta ne protejează de celulele necunoscute și care ne pot face rău, însă în cazul în care acesta este slăbit, funcțiile sale scad considerabil.

Cuscus ne face un sistem imunitar mai puternic

Organele vor fi atacate, la fel și sângele, iar starea de rău se va instala rapid.

Răspunzător de întărirea sistemului imunitar este tot seleniul din compoziția cuscus-ului. Un sistem imunitar sănătos se menține cu acest micronutrient esențial pentru corp, iar o deficiență a sa permite infecțiilor să-și facă loc în organismul nostru deoarece sistemul imunitar nu mai poate să lupte contra lor.

Related Posts

Suplimentele cu seleniu tratează afecțiunile autoimune și îmbunătățește funcțiile sistemului imunitar. Dar de ce se sare la administrare de suplimente alimentare când cuscus-ul este accesibil la orice market la un preț extrem de accesibil?

Reducând stresul oxidativ, regenerând vitaminele C și E, sistemul imunitar se îmbunătățește considerabil.

Cuscus contribuie la vindecarea rapida a ranilor

Cuscus ajuta la vindecarea rapida a ranilor

Există diverse motive pentru care ne rănim. Ne accidentăm, ne lovim din greșeală, ne tăiem, ne ardem și în funcție de gravitatea rănii, procesul de vindecare este mai rapid sau mai lent.

Când pierdem țesut, acestuia îi trebuie o anumită perioadă de refacere, dar acest lucru nu înseamnă că nu poate fi accelerat. Dacă ați suferit anumite răni superficiale cum ar fi julituri sau tăieturi, cuscus-ul vă poate ajuta deoarece distribuie cantități de proteine, ajutând la refacerea țesutului pierdut.

Consumând cuscus rănile sau leziunile ușoare se vor închide și se vor trata mai repede, chiar dacă vine greu de crezut că un fel de paste contribuie și la această acțiune.

Cuscus imbunatateste sistemul cardiovascular

Am stabilit până acum faptul că acest aliment cuscus este plin de seleniu. Mineralul are un efect foarte blând și benefic asupra sistemului cardiovascular.

S-a efectuat un test clinic pe un număr de bărbați din Danemarca și s-a descoperit faptul că bolile lor de inimă erau în mare parte cauzate de cantitatea mică de seleniu din organism, de sub 79 mcg.

Seleniul protejează inima de toxine și de acumularea grăsimii în vasele sangvine și ajută activ la creșterea colesterolului bun, adică cel cu lipoproteine cu densitate mărită. În același timp colesterolul rău este puternic scăzut.

De asemenea, cuscus-ul conține fibre, iar fibrele reprezintă unele dintre cele mai importante surse de menținere a sănătății. Scade glicemia, colesterolul și reduce semnificativ apariția bolilor de inimă.

Nu de puține ori medicii recomandă ca pacienții internați să primească cuscus la prânz pentru a-i feri de avansarea bolii.

Cuscus intareste sistemul cardiovascular

Cuscus este o sursa buna de proteina vegetala

Corpul nostru nu are capacitatea de a produce proteine, de aceea este foarte important să-i furnizăm doza zilnică recomandată printr-o alimentație echilibrată.

Există proteine vegetale, regăsite în cereale, linte, nuci, fasole, soia, orez, cuscus și proteine animale, provenite din pește, ouă, produse lactate, carne roșie dar și carne albă.

Ambele variante de proteine sunt sănătoase, în schimb proteinele vegetale conțin antioxidanți pe care în proteinele animale nu le găsim.

Cuscus-ul este o sursă bună de proteine vegetale, având 6 grame de proteine pe 150 de grame. Este o soluție înțeleaptă în cazul preparării rețetelor vegane și vegetariene, mai ales pentru persoanele care au adoptat acest stil de viață.

Proteinele ne ajută la refacerea musculară, fiind un stimulent bun în cazul unor antrenamente mai intense.

Cuscus  - o sursa buna de proteina vegetala

Cuscus contribuie la reducerea greutatii corporale

150 de grame de cuscus conține 200 de calorii. Pentru a scădea în greutate trebuie să aveți un deficit caloric, iar cuscus-ul vă poate ajuta în acest sens deoarece deși pare mic, în momentul în care fierbe densitatea și volumul boabelor se măresc de până la 3 ori mai mult.

Un adult are nevoie pe zi de 2000-2500 de calorii pe zi, iar o porție de cuscus constituie abia 10% din totalul de calorii pe care trebuie să le consumați.

Deficitul caloric nu trebuie să treacă sun 1200 de calorii pe zi pentru a nu afecta funcțiile vitale ale organelor și pentru a nu ne confrunta cu oboseală și epuizare cognitivă.

Cuscus-ul, fiind bogat în proteine vegetale, ajută și la menținerea senzației de sațietate pe termen lung, reducând considerabil pofta de mâncare pe o perioadă îndelungată.

Cuscus ne ajuta sa slabim

Cuscus se prepara usor

Cuscus-ul este considerat o variantă mai sănătoasă pentru paste, fiind produse din făină integrală. Preparat corect, cu apa, sare și foarte puțin ulei, acest aliment are o textură extrem de plăcută, lejeră și pufoasă.

Mai mult decât atât, are tendința de a asimila aromele celorlalte ingrediente cu care este preparat, ceea ce-l face un ingredient extrem de versatil, fiind consumat atât în preparatele sărate (gătit cu ceapă, ulei, sare) cât și dulci (gătit cu apa/lapte, zahăr).

Este foarte simplu de preparat, varianta cea mai rapidă fiind cea cu apa sau supă de legume/ pui. Se fierbe conform instrucțiunilor de pe spatele cutiei, de obicei (se recomandă) 8-12 minute apoi poate fi servit ca atare.

Se potrivește foarte bine și ca garnitură pe lângă legume fierte sau la grătar, fie pui sau carne de vită. Combinat cu quinoa sau cu orez brun, cuscus-ul este cea mai bună și sănătoasă variantă mai ales în cazul unor diete mai stricte.

cuscus12

Cum Se Prepara Cuscus? – Reteta

Pentru a ieși puțin din rutină, o să vă propunem o rețetă de cuscus sub formă de desert, foarte ușor de făcut, mega gustos și extrem de rapid.

Pentru aceasta aveți nevoie de 100 de grame de cuscus, 60 de mililitri de apa, 30 de grame de unt (în loc de ulei) și 60 de grame de zahăr pudră. Garnitura se compune din fulgi de cocos, nuci de tot soiul și zahăr vanilat din plin.

Într-o oală medie adăugați  apa, jumătate din cantitatea de unt (nu folosim ulei) și așteptați să fiarbă până dă în clocot. Apoi adăugați rapid cuscus-ul și lăsați totul la fiert timp de 1 minut sub flacără.

Acoperiți cu un capac oala și luați-o de pe foc. Lăsați să stea astfel compoziția timp de 10 minute.

Cuscus-ul ar trebuie să se umfle suficient după ce trec cele 10 minute. Cu o furculiță amestecați gentil în cuscus, apoi adăugați zahărul, sare după gust și cealaltă jumătate din cantitatea de unt.

Amestecați până când untul este încorporat, până când zahărul este topit complet și totul este omogen. Nu este nevoie de ulei. Puneți pe o farfurie acest amestec și ornați-l cu alune, nuci, migdale, zahăr vanilat, stafide, sau picături de ciocolată.

Fiind o rețetă atât de simplă, poate fi constant îmbunătățită. În loc de apa puteți să adăugați lapte de vacă sau lapte vegetal, puteți să puneți și o lingură de cacao pentru o compoziție ciocolătoasă, iar ideile pot continua în această direcție.

Garnitura poate fi îmbunătățită considerabil întrucât puteți să adăugați tot felul de toppinguri: biscuiți, jeleuri, sirop de ciocolată sau de căpșuni, sirop de agave etc.

În funcție de preferințe, această rețetă poate fi și foarte bogată în calorii, dar și un preparat dietetic, totul stând în combinația de ingrediente pe care o realizați.

Este ideal pentru cei mici deoarece este un desert sănătos, preparat în casă și partea bună este că puteți adăuga tot ce aveți prin bucătărie la momentul actual, chiar și dulceață sau gem.

Cuscus ușor de preparat

CusCus – Intrebari Frecvente:

Ce este cuscus?

Cuș-cuș-ul este un preparat venit din bucătăriile din Africa de Nord. Conținutul acestuia este produs din griș dur strivit, un fel de griș african (semolina).

Se găsește sub forma unor granule sferice în hypermarketurile din România, conținutul lor nutritiv fiind unul deosebit.

Există trei feluri de cuș-cuș: marocan, israelian și libanez.

  • Cel marocan este cel mai subțire și cel mai des întâlnit în magazine, plus că nu trebuie lăsat mult la fiert (se fierbe foarte repede).
  • Cel israelian vine sub forma unor perluțe de mărimea unor floricele de porumb, iar gătirea lor (de obicei cu ceapa, apa, ulei și sare după gust), durează în general mai mult. Tind să aibă o aromă de nuci, iar textura lui este una mai elastică.
  • Cât despre cuș-cul-ul libanez, acestuia îi ia cel mai mult timp cât stă la fiert, fiind și cel mai mare soi din rândul celor trei enumerate până acum. Putem spune despre el că este o variantă mult mai sănătoasă pentru paste, fiind bogat în seleniu și fibre. Poate fi adăugat în salate sau poate fi servit drept garnitură pe lângă carne sau legume.

La prepararea lor se folosește de obicei ulei de măsline, ulei bogat în conținut de oleocanthal și care adaugă o aromă deosebită alimentelor.

Cuscus - ce este?

Cate calorii are cuscus?

150 de grame de cuș-cuș conține 200 de calorii. Persoanele care vor să slăbească ar trebui să se orienteze spre acest fel de mâncare deoarece, pe lângă faptul că are un indice caloric mic, este bogat în vitamine și minerale.

Bogat în seleniu și foarte sărac în calorii, ingredientul venit din Africa de Nord se remarcă datorită substanțelor nutritive deosebite.

Pentru același gramaj de mai sus, aportul de proteine, fibre, vitamine și seleniu este următorul: 6 grame de proteine, 32 de grame de seleniu, 9 grame de fibre, 42 de grame de calciu, 76 de grame de magneziu, 290 de miligrame de fosfor și 6 miligrame de vitamina B3.

Se poate da cus cus la bebelusi?

Cuscus - bun pentru bebelusi

Se poate hrăni bebelușul cu cuș-cuș abia după 7 luni în sus, atunci când începe diversificarea alimentației. Întotdeauna înainte de a-i oferi bebelușului dvs. un aliment întrebați medicul pediatru pentru a fi siguri.

Fiind un aliment ușor de mestecat, cuș-cuș-ul este preferat de bebeluși, tocmai pentru că are o textură „amuzantă” și moale.

Poate fi amestecat împreună cu legume sau fructe și făcut sub forma unui piure, fiind de asemenea și foarte consistent.

Mestecatul de cuș-cuș vă va ajuta bebelușul să vorbească mult mai repede deoarece „îl forțează” să folosească aceiași mușchi ca la pronunțarea cuvintelor.

Puteți să gătiți o rețetă rapidă pentru bebelușul dvs. pe care o va adora folosind 200 de mililitri de supă de pui, ce se pune la fiert, la care se adaugă 80 de grame de cuș-cuș, 15 grame de unt, jumătate de ceapa (no o ceapa întreagă), un cățel de usturoi, 70 de grame de pui gătit și o lingură de parmezan ras. Nu se folosește ulei sau sare.

0 Shares
Copy link
Powered by Social Snap