Avocado – Beneficii, Proprietati, Contraindicatii (2020)

Avocado - Beneficii

Avocado, „para crocodilului” sau „fructul de unt”, este unul dintre cele mai bogate fructe în minerale, vitamine și acid folic, cu o textură cremoasă ale cărui proprietăți sunt foarte benefice pentru digestie, scăzând riscul de a intra în depresie și protejând organismul de celulele canceroase.

Gustul plăcut și pulpa densă îl recomandă atât pentru salate, smoothie-uri, dar și pentru diverse prăjituri precum budinci sau brownies, fiind un fruct cu un gust neutru, dar delicios. De asemenea, poate înlocui cu succes untul având un conținut ridicat în grăsimi sănătoase, peste 30%, grăsimi care au puterea de a scădea colesterolul rău.

Avocado Proprietati si Beneficii

Avocado beneficii - are un bogat conținut nutritiv

Avocado are un continut nutritiv deosebit

Deși Avocado Calorii sunt prezente în număr mare, acesta vă oferă un aport de 20 de vitamine și minerale, astfel încât în doar 100 de grame putem regăsi 485 de miligrame de potasiu, 81 de micrograme de folat, 10 miligrame de vitamina C și 2,07 miligrame de vitamina E.

Are un conținut scăzut de zahăr, conține multe fibre sănătoase care oferă senzația de sațietate. Valoarea energetică ridicată provine din grăsimile pe care le conține, acestea sunt extrem de benefice pentru corp.

Grasimile mononesaturate, care au capacitatea de a stabiliza nivelul de sânge și de a crește colesterolul bun (HDL).

Related Posts

Pe lângă minerale și alți compuși organici indispensabili vieții, fructele de avocado mai conțin și 18 aminoazici, antioxidanți și luteină.

Avocado contine mai mult potasiu decat bananele 

Potasiul este un mineral vital corpului nostru. Ajută la menținerea normală a circulației sangvine și a sistemului nervos și transportă nutrienții către celule pentru a asigura mușchilor funcționalitatea adecvată.

100 de grame de avocado conțin 487 de miligrame de potasiu, adică 10% din el. În schimb, o banană medie conține 422 de miligrame, doar 9% din ea.

În medie, un avocado are 200 de grame, ceea ce înseamnă că 20% din el este doar potasiu, acest mineral atât de important pentru sănătatea noastră.

În mediu, dieta unui adult ar trebui să conțină 4,700 miligrame de potasiu, însă majoritatea nu ajung la acest număr.

Deși majoritatea oamenilor consideră bananele ca fiind cele mai bogate fructe în potasiu, fructele de avocado depășesc conținutul de potasiu al bananelor.

Avocado contine o cantitate deosebita de acizi grasi mononesaturati ce contribuie la o inima sanatoasa

Un avocado conține 25 de miligrame dintr-un sterol vegetal numit beta-sitosterol. Consumul regulat de beta-sitosterol ajută la menținerea nivelului optim al colesterolului.

Avocado contine o cantitate mare de acizi grasi mononesaturati

Pe lângă această substanță, beneficiile avocado sunt cunoscute pentru grăsimile mononesaturate, foarte benefice pentru menținerea sănătății sistemului cardio-vascular. Reduce semnificativ riscul de infarct, reglează activitatea arterială și nu permite formarea cheagurilor de sânge.

Fiind un produs fără colesterol, înlocuiește cu succes maioneza sau untul, grăsimi saturate ce afectează grav inima.

Conform studiilor, reduce mult nivelul de colesterol, reduce trigliceridele cu 20% și sporește producerea de colesterol bun (HDL) CU 11%.

Datorită conținutului bogat în vitamina B6, acesta normalizează homocisteina, un compus ce determină apariția bolilor cardio-vasculare. Pe lângă B6, în avocado regăsim acid folic și vitamina E ce protejează grijuliu inima.

Avocado contine o cantitate deosebita de fibre

Avocado contine o cantitate mare de fibre

Fibrele sunt componente importante din plante ce ne ajută la funcționarea optimă a sistemului digestiv, fiind recunoscute de toată lumea pentru capacitatea lor de a preveni constipația. În plus, beneficiile consumului de fibre reglează nivelul de colesterol și reduce semnificativ riscul apariției bolilor de inimă.

Avocado este bogat în fibre, iar acest lucru este foarte important mai ales pentru a preveni cancerul corolectal. De asemenea, prelungește senzația de sațietate și îmbunătățește digestia, jumătate de fruct având 6-7 grame.

Fructele de avocado prin intermediul fibrelor conținute, reglează activitatea intestinală, crucială pentru excreția zilnică de toxine prin bilă și scaun. Vorbim despre fibrele dietetice ce joacă un rol decisiv în normalizarea sistemului imunitar și reglarea inflamațiilor interne.

Cantitatea zilnică de fibre recomandată este de 20-35 de grame, iar un avocado întreg are 14 grame.

Consumul de avocado contribuie la scaderea colesterolului si a trigliceridelor

Trigliceridele intră în fluxul sanguin prin consumul de alimente bogate în grăsimi saturate și prin valori energetice ridicate nesănătoase și zaharuri simple, fiind unul dintre factorii ce cauzează bolile cardiovasculare.

Trigliceridele și colesterolul nu sunt altceva decât grăsimi, iar dacă nivelul acestora este mult prea mare poate duce la producerea atacurilor cerebrale, de cord și a bolilor coronariene.

Cum am zis și anterior, datorită grăsimilor mononesaturate, scade nivelul trigliceridelor și a colesterolului rău (LDL), având abilitatea de a lupta împotriva rezistenței la insulină și de a aduce nivelul de glucoză în limitele normale.

Grăsimile din avocado sunt acele grăsimi de calitate de care nu trebuie să vă feriți, ba dimpotrivă, trebuie să le consumați cât mai des pentru a menține sănătatea organismului.

Avocado este delicios si usor de incorporat in dieta dumneavoastra

Avocado poate fi foarte ușor inclus într-o dietă deoarece gustul său neutru, dar delicios face din acest fruct să poată fi introdus atât în preparate sărate și reci cât și de în cele dulci și calde.

Fructul poate fi consumat ca atare, crud, fiind foarte gustos cu puțină sare și piper. Cea mai cunoscută rețetă este guacamole, o pastă din avocado pisat peste care se adaugă ceapă, chili, roșii și pătrunjel.

Avocado este ușor de încorporat în dieta dumneavoastră

Există o mulțime de rețete cu avocado copt, plecând de la simple salate, fructul îmbunătățind considerabil gustul și textura acesteia și ajungând la deserturi, ca de exemplu budincă de avocado cu cacao, sau negrese.

La fel de gustos este și dacă îl includeți în smoothie-uri, oferind acestuia un plus de onctuozitate.

Cum Se Consuma Si Cu Ce Se Mananca Avocado?

Pentru a-l putea consuma trebuie neapărat să fie copt. Pentru a se coace trebuie să stea la temperatura camerei 4-5 zile astfel încât la o ușoară presare să fie moale. În cazul în care doriți să grăbiți acest proces puteți să puneți fructul de avocado într-o pungă de hârtie alături de o banană sau un măr.

Cea mai populară rețetă, așa cum am menționat și mai sus este guacamole, această pastă fiind delicioasă pe pâine prăjită alături de un ou fiert moale.

Poate fi introdus și în sandwich-uri, în omletă, în supe, în diferite preparate calde și  tocănițe cu pui.

Budinca de avocado, trufele vegane, cheesecake cu avocado și lime, înghețată din avocado și lapte de cocos sau brioșe cu avocado și zucchini sunt doar câteva titluri de rețete pe care puteți să le încercați. Vă asigurăm, gustul este delicios!

Avogado beneficii si contraindicatii

Intrebari Frecvente Despre Avocado:

Ce contraindicatii are avocado?

Avocado beneficii sunt prezente sub o mulțime de forme, așa cum am stabilit deja. Însă, la fel ca și în cazul altor fructe, consumul prea mult strică.

Contraindicațiile apar atunci când se depășește cantitatea recomandată de un fruct pe zi, de aceea este foarte important consumul de avocado copt cu precauție, în cantități normale, nu excesive.

Avocado se mananca crud?

Da, avocado se mănâncă crud. Dar poate fi introdus și în diferite rețete care presupune preparare termică.

Crud, gustul lui este asemănător cu cel al unei nuci, iar cu sare și piper este și mai delicios.

Ce beneficii are avocado pentru barbati?

Bogat în potasiu, este un afrodisiac natural ce are abilitatea de a îmbunătăți funcția erectilă prin stimularea circulației sangvine în corpul penisului.

Ce beneficii are avocado pentru ten?

Pentru ten, proprietățile lui avocado se datorează conținutului ridicat în antioxidanți, omega-9, minerale și vitamine, componente ce ajută la producerea de colagen, reducând în același timp inflamația și eliminând celulele moarte.

Ce beneficii are avocado pentru slabit?

Ce beneficii are avocado pentru slabit?

Avocado te poate ajuta să slăbești deoarece reglează metabolismul și grăsimile din sânge. Ba mai mult, fiind abundent în grăsimi mononesaturate are abilitatea de a menține senzația de sațietate pe termen lung.

Importat este să nu abuzați de el deoarece în cantități mari de calorii avocado, poate avea efectul advers-îngrășarea.

Avocado este un fruct?

Avocado este un fruct cu siguranță.

Chiar dacă nu este la fel de dulce precum alte fructe, acesta se încadrează în categoria „fructe” deoarece este un aliment cărnos produs de către o plantă, ce conține semințe.

Ce vitamine contine Avocado?

Fructele de avocado conține: fibre, acid folic, magneziu, postasiu, vitamina B3, vitamina B2, B6, B5, B1, E, vitamina K și C.

0 Shares
Copy link
Powered by Social Snap