Varza Kale – Retete in Romana, Beneficii, Proprietati (2020)

Încă de acum 2000 de ani, varza kale, cunoscută atunci sub denumirea de „varza țăranului” datorită popularității acesteia în rândul oamenilor obișnuiți, popularitate dobândită datorită valorilor sale nutriționale uimitoare, a fost un aliment de bază în dieta oamenilor de pretutindeni, aliment verde, extrem de bine căutat și utilizat în rețetele culinare!

Pe atunci, însă, nu erau cunoscute toate proprietățile benefice pe care acest super aliment le are asupra corpului uman, așa cum, nici acum nu le cunoaștem în întregime.

Însă, în ultimii ani, cercetătorii științifici și-au concentrat atenția asupra descoperirii acestor efecte de bine, prin efectuarea nenumăratelor teste clinice complexe, așa că pe parcursul acestui articol vom expune progresul cercetătorilor datorat consumului de varză kale.

Ce Beneficii Și Proprietăți Regăsim În Varza Kale?

Varza kale este unul dintre cele mai nutritive alimente de pe planetă

Varza kale, cu frunzele ei de un verde aprins, conține cantități importante de fibre, antioxidanți, calciu, vitaminele C și vitamina K, fier dar și numeroși alți nutrienți care ajută în prevenția diferitelor afecțiuni de la nivelul inimii. Antioxidanții prezenți în acest super aliment ajută organismul să elimine toxinele nedorite care sunt rezultate în urma proceselor naturale și în urma presiunilor mediului.

Aceste toxine, cunoscute sub denumirea de radicali liberi oxidanți, sunt molecule instabile. Atunci când acestea se strâng într-un număr mult prea mare în organism, ele pot distruge celulele sănătoase ale acestuia, ceea ce cauzează probleme, în special la nivelul inimii, ca de exemplu inflamația și alte afecțiuni. Experții sunt de părere că radicalii liberi au un rol important în dezvoltarea cancerului, de aceea salata kale este un aliment perfect pentru prevenirea acestei afecțiuni.

Având atât de multe substanțe benefice organismului în componență, putem afirma fără să exagerăm că frunzele kale de culoare verde sunt unele dintre cele mai nutritive produse de pe planetă, unul din puținele “super-alimente”.

Varza kale ajută la reducerea colesterolului și a riscului apariției bolilor cardiovasculare

Varza kale ajută la reducerea colesterolului

Nutrienții prezenți în această legumă vin în ajutorul organismului, facilitând prevenția și tratarea unor numeroase afecțiuni cardiovasculare.

Aportul său crescut de potasiu, este unul dintre efectele de bine, care recomandă consumul zilnic de varză kale, cu sau fără ulei. Asociația Americană a Inimii (AHA) recomandă un aport crescut de potasiu, reducând consumul de sare adăugată sau sodiu. Acest lucru reduce riscul dezvoltării hipertensiunii arteriale care implică un nivel crescut peste limita de vârstă a tensiunii arteriale, dar și a altor boli cardiovasculare. Un pahar de varză kale gătită conține 3.6% din doza zilnică recomandată de potasiu.

Related Posts

Un studiu din 2016 a descoperit o legătură între consumul de fibre, de verde și un nivel scăzut de grăsimi în sânge, dar și o tensiune arterială normală. Oamenii care au consumat mai multe salate cu fibre au fost predispuși să aibă nivele mai scăzute de colesterol rău, LDL. Varza kale are un procent ridicat de fibre, ajutând la reducerea colesterolului, dar și al riscului de apariție al bolilor cardiovasculare.

Varza kale luptă împotriva cancerului

La frunzele plantelor se aplică următoarea regulă: cu cât acestea au un verde mai pronunțat, cu atât au în componența lor mai multă clorofilă. S-a demonstrat în urma unor multiple teste efectuate pe parcursul anilor faptul că această substanță împiedică absorbția aminelor heterociclice. Aceste amine intervin atunci când se consumă produse de origine animală gătite la grătar la temperaturi înalte. Experții au legat aceste alimente cu riscul sporit de apariție a cancerului.

Corpul uman nu poate absorbi multă clorofilă, însă clorofila se leagă de acești compuși carcinogeni și previne absorbția lor în organism. Astfel, varza kale poate limita riscul dezvoltării cancerului.

În plus, acest aliment este bogat în antioxidanți precum selenium și beta caroten care previn, de asemenea, dezvoltarea cancerului în organismul uman. Studiile au arătat că unele suplimente au același efect, însă oamenii care au consumat varză de kale au avut un risc mult mai scăzut de dezvoltare a unor multiple tipuri de cancer și au legat acest rezultat de un conținut ridicat de antioxidanți din alcătuirea acestei legume kale.

Varza kale protejează ochii

varza kale 2

Varza Kale are în alcătuirea sa luteină și zeaxantină, o combinație de antioxidanți care ajută la reducerea riscurilor de dezvoltarea a unor patologii la nivelul ochilor, cum ar fi degenerarea maculară.

Vitamina C, vitamina E, vitamina K, beta carotenul și zincul au un rol vital în menținerea sănătății ochilor, substanțe găsite în componența verzei kale.

De asemenea, varza de Kale este o sursă bogată de beta-carotene, o substanță care este transformată de către organism în vitamina A atunci când corpul are nevoie de ea. Varza kale conține și vitamina C datorită căreia elasticitatea atât a țesutului, dar în special al mușchilor care acționează la poziționarea cristalinului de la nivelul ochiului este menținută.

Un pahar de varza kale gătită cu ulei, asigură cel puțin 20% din doza zilnică recomandată de vitamina A și mai mult de 23% în ceea ce privește vitamina C.

Varza kale ajută la slăbit

Datorită aportului său caloric scăzut, varza kale este perfectă pentru introducerea ei în alimentația zilnică a persoanelor care își doresc să piardă în greutate. De asemenea, varza Kale este bogată în fibre și apă, amândouă luptând activ și bine în facilitarea digestiei și în prevenția constipației, sporind totodată și procesele metabolice care au loc în organism.

Mai mult, prin sporirea proceselor metabolice, grăsimile (Omega 3, Omega 6), provenite din alimentație (salate și altele), sunt arse direct, fără a mai fi stocate în țesutul adipos. Astfel, veți simți o energie deborantă pe tot parcursul zilei, senzația de foame va fi diminuată, iar apetitul dumneavoastră va fi redus considerabil și veși reuși să pierdeți într-un mod sănătos kilogramele acumulate.

Cum Se Prepară Varza Kale?

varza kale 3

Dacă vă doriți din tot sufletul să vă schimbați alimentația și stilul de viață pentru a vă bucura de o stare de sănătate (plină cu vitamina C, vitamina K, calciu, fier), de vitalitate și de o energie debordantă, atunci introducerea verzei Kale în dieta dumneavoastră este soluția pe care o căutați!

Varza Kale poate fi utilizată, de asemenea, în dieta bebelușilor a căror alimentație a început diversificarea, sub formă de piure kale. Proprietățile antioxidante ale verzei kale, dar și nutrienții din componența sa vor ajuta la dezvoltarea fizică a bebelușului, dar și la sporirea apărării naturale a organismului acestuia, prin consolidarea sistemului imunitar.

Acest lucru se poate face în nenumărate moduri, fiind un aliment extrem de versatil, pe care îl puteți folosi atât în salate kale, cât și în feluri principale delicioase, dar și în smoothie-uri bogate în nutrienți, vitamine și minerale.

Varza Kale retete se pot prepara în diferite moduri, după preferințele fiecăruia, varza furajera kale fiind un aliment destul de ușor de încorporat în mai multe feluri de mâncare savuroase, delicioase și, cel mai important, nutritive și sănătoase pentru țesuturile organismului dumneavoastră, aducându-le aportul de nutrienți ce le asigură o bună funcționare pe parcursul întregii zile!

În acest articol, noi vă vom recomanda o varza kale reteta, o gustare ușoară preparată din varză Kale și anume, chipsurile coapte din varză kale. Pentru pregătirea acestui fel de mâncare veți avea nevoie doar de 3 ingrediente principale: o varză medie de kale, o lingură de sare și o lingură de ulei.

Varza Kale - sursa de nutrienti

Ca prim pas, se va spăla bine de tot varza kale și apoi aceasta se va tăia bucățele, conform preferințelor dumneavoastră, fie în bucăți mai mici, fie mai mari. Pentru a obține chipsurile mai crocante într-un timp mai rapid, se usucă frunzele kale prin absorbția apei de la suprafața lor cu un servețel de bucătărie.

Apoi, se așează frunzele kale într-o tavă tapetată cu hârtie specială pentru copt, ce asigură faptul că acestea nu se vor lipi în timpul procesului de coacere. Cu ajutorul unui pulverizator de ulei, se stropesc frunzele kale așezate în tavă și se adaugă și sarea peste acestea. Puteți adăuga și alte condimente, după preferințe.

Se introduce tava în cuptorul preîncălzit la 180 de grade, până când frunzele kale se vor rumeni și vor deveni crocante. Acum, chipsurile sănătoase din varză Kale sunt gata!

Ca mod de servire, le puteți consuma fie simple, așa cum au fost pregătite, fie alături de un sos gustos sau chiar de guacamole! Veți impresiona, cu siguranță, toți invitații dumneavoastră și pe toți membrii familiei cu această gustare sănătoasă, dar cu un gust savuros și intens!

Varza Kale – Întrebări Frecvente:

Ce este varza kalebrux?

Varza kalebrux este o combinație armonioasă care îmbină bine proprietățile miraculoase ale verzei de bruxelles cu varza kale, pentru a obține o formulă și mai nutritivă și mult mai bogată în antioxidanți, minerale și vitamine, cum ar fi Calciu, vitamina K, fier, vitamina A, pentru a vă asigura o alimentație sănătoasă, iar datorită beneficiilor acesteia asupra organismului, vă veți simți mai energic și mai plin de viață!

Câte calorii are varza kale?

Varza kale are un raport caloric foarte scăzut, de doar 24 de kcal pentru 100 de grame de varză kale, reprezentând un aliment verde, cu o densitate calorică mică, dar foarte voluminos, ceea ce implică o senzație de sațietate a organismului pentru un timp mai îndelungat. Acest lucru o face alimentul perfectul în cazul dietelor cu un aport caloric scăzut.

Ce contraindicații are varza kale?

Ce contraindicații are varza kale?

Consumată în cantițăți obișnuite, varza kale, de un verde pronunțat, nu prezintă contraindicații asupra organismului dumneavoastră, însă în cantități neobișnuit de mari aceasta are o oarecare acțiune negativă asupra tiroidei. De asemenea, varza kale conține unele fibre nedigerabile, ceea ce provoacă disconfort la nivelul stomacului dacă se găsesc în cantități mult prea mari.

Varza kale pret este unul accesibil așa că nu ezitați să achiziționați frunzele de salata pline cu Omega 3.

Se poate da varza kale la bebeluși?

Frunzele kale, colorate în verde pot fi introduse în dieta bebelușilor imediat cum încep diversificarea alimentației acestora, adică atunci când ating vârsta de 8 luni, fiind un aliment bogat în nutrienți, vitamine și minerale, îmbunătățind procesul de creștere și dezvoltare. Se recomandă gătirea acestui aliment și apoi transformarea lui în piure pentru ca bebelușul să îl poată înghiți și digera cu ușurință.

0 Shares
Copy link
Powered by Social Snap