Periartrite scapulohumerale sau coxofemurale

Ce sunt periartritele scapulohumerale sau coxofemurale?

Periartrita scapulohumerala sau coxofemurala este o afecțiune dureroasă care apare atunci când se inflamează sacii plini de lichid (bursele) din jurul articulației umărului sau a șoldului.

Această inflamație este cauzată, de obicei, de mișcările repetitive ale articulației afectate. În periartrita scapulo-humerală, bursa dintre partea laterală a cutiei toracice superioare și articulația umărului se inflamează. În periartrita coxofemurală, este o bursă între osul șoldului și mușchiul coapsei care se inflamează. Folosirea cârjelor sau a unui baston pentru a compensa durerile de genunchi sau de picior poate, de asemenea, să irite o bursă din regiunea umărului sau a șoldului.

Folosirea unei eșarfe după o fractură de braț poate duce, de asemenea, la această afecțiune. Există trei tipuri de bursită: traumatică, atraumatică și reactivă. Bursita traumatică este cauzată de o leziune cauzată de o cădere pe o mână întinsă sau de un stres repetitiv pe umăr de la activități precum servirea unei mingi de tenis.

O bursită cauzată de traumatisme se mai numește și „umăr înghețat” Bursita atraumatică este asociată cu boli ale coloanei vertebrale și cu diabetul. Bursita reactivă apare atunci când există o infecție în mușchii sau tendoanele care înconjoară bursa.

Această afecțiune se prezintă, de obicei, ca o durere în partea superioară a umărului asociată cu mișcarea, în special cu activități deasupra capului, cum ar fi aruncatul unei mingi de baseball sau întinderea mâinii pentru a lua ceva de pe un raft înalt. Simptomele pot fi mai grave noaptea și pot cauza dificultăți de somn dacă sunt suficient de severe.

Diagnosticul se face prin examinare fizică, care include întocmirea unui istoric detaliat, urmată de teste speciale pentru a exclude alte probleme care ar putea cauza dureri de umăr, cum ar fi putregaiulumăr, boli ale coloanei cervicale și cancer.

Vezi și   Reactii adverse keto diet

Cauza specifică a acestei afecțiuni reumatismale este uneori dificil de determinat și poate fi evazivă dacă apare în urma unei combinații de factori, cum ar fi faptul că pacientul efectuează activități deasupra capului în timp ce folosește cârje pentru echilibru, ceea ce duce la durere atunci când brațul este întins deasupra capului sau în rotație externă.

Tratamentul se concentrează pe ameliorarea simptomelor prin odihnă, schimbarea frecventă a pozițiilor, aplicarea de comprese cu gheață de mai multe ori pe zi pe umăr, administrarea de medicamente antiinflamatoare fără prescripție medicală, cum ar fi ibuprofenul sau aspirina, evitarea activităților prea intense cu brațul afectat și efectuarea de exerciții de fizioterapie care se concentrează pe întărirea mușchilor din zona spatelui și a pieptului.

O injecție cu cortizon poate ajuta, de asemenea, la ameliorarea simptomelor prin reducerea temporară a inflamațieiși durere.

Care sunt factorii de risc pentru periartrite scapulohumerale sau coxofemurale?

Această afecțiune este cea mai frecventă la persoanele cu vârste cuprinse între 40 și 60 de ani. Alți factori de risc includ:

– supraponderalitatea

– Activități care necesită mișcări repetate deasupra capului, cum ar fi ridicarea de greutăți, vopsirea unui tavan sau jocul de golf, tenis sau baseball. În aceste sporturi, utilizarea unei rachete sau a unei crose din lemn în loc de una din aluminiu sau grafit poate ajuta la reducerea presiunii asupra articulației umărului.

– Folosirea cârjelor pentru perioade prelungite de timp – chiar și doar pentru a vă deplasa în interior – poate, de asemenea, să irite această afecțiune.

Cât de frecventă este periartrita scapulo-humerală?

Periartrita scapulo-humerală apare mai des decât periartrita coxofemurală și afectează mai des bărbații decât femeile. Persoanele care folosesc cârje pentru a compensa durerile de genunchi sau de picior și persoanele care folosesc o eșarfă după o fractură de braț sunt, de asemenea, expuse riscului.

Care este tratamentul pentru periartrita scapulohumerala sau coxofemurala?

– Odihnă – Nu efectuați nicio activitate care vă înrăutățește senzația de umăr, cum ar fi întinderea brațelor deasupra capului. Dacă trebuie să întindeți mâna în sus în timp ce stați în picioare, îndoiți genunchii și aplecați-vă în față până când vă puteți pune brațul pe un blat sau pe o masă.

Vezi și   Efecte Adverse Pastile de slabit

Folosiți orice aveți nevoie pentru a vă ajuta să vă simțiți mai confortabil. Este important să evitați, dacă este posibil, pozițiile care vă mențin umărul în mișcare constantă în timpul somnului; în schimb, sprijiniți umărul afectat pe o pernă în timp ce vă culcați pentru a diminua presiunea și iritarea.

Care sunt simptomele periartritei scapulohumerale sau coxofemurale?

Cele mai frecvente simptome ale acestei afecțiuni includ durerea la nivelul umărului care se agravează atunci când brațul este mișcat în poziție deasupra capului, în special în cazul rotației. Durerea poate fi, de asemenea, agravată de statul întins pe partea afectată în timp ce dormiți sau dacă vă puneți o haină.

Cand este nevoie sa mergem la doctor?

Periartrita scapulo-humerală sau coxofemurală este, în general, o afecțiune temporară, care dispare în șase luni. Dacă simptomele nu se ameliorează, faceți o programare la medic.

Cum poate fi prevenită această problemă?

Persoanele cu risc de a dezvolta periartrita scapulo-humerală sau coxofemurală își pot reduce șansele de a avea această problemă evitând activități precum vopsirea tavanelor și practicarea golfului, tenisului sau baseball-ului care necesită mișcări repetate deasupra capului cu o rachetă sau o crosă din lemn în loc de una din aluminiu sau grafit. De asemenea, este important să folosiți corect cârjele și să evitați fularii după fracturi ale brațului.

– Evitați activitățile obositoare deasupra capului cu mâna/brațul afectat – Păstrați brațul ridicat, dar nu mai sus de nivelul umărului (90 de grade)

Care sunt perspectivele pentru persoanele cu periartrită scapulo-humerală sau coxofemurală?

De obicei, este temporară și dispare în 6 luni. Opțiunile de tratament includ: odihnă, schimbarea frecventă a pozițiilor, aplicarea de pachete de gheață de mai multe ori pe zi pe umăr, administrarea de medicamente antiinflamatoare, cum ar fi ibuprofenul și aspirina, evitarea activităților intense cu brațul afectat și efectuarea de exerciții de fizioterapie care se concentrează pe întărirea mușchilor spatelui și pieptului. O injecție cu cortizon poate reduce temporar inflamația și durerea.

Cum ne putem simti mai bine cand suferim de periartrita scapulohumerala sau coxofemurala

Pentru a vă simți mai bine în urma periartritei scapulo-humerale sau coxofemurale, puteți urma câțiva pași

– Nu faceți nicio activitate care să vă înrăutățească senzația de umăr. Dacă trebuie să vă ridicați în picioare, îndoiți genunchii și aplecați-vă în față până când puteți pune brațul pe un blat sau pe o masă. Folosiți orice este necesar pentru a vă ajuta să vă simțiți mai confortabil. Este important să evitați, dacă este posibil, pozițiile care vă mențin umărul în mișcare constantă în timp ce dormiți; în schimb, sprijiniți umărul afectat pe o pernă în timp ce vă întindeți pentru a ușura presiunea și iritarea.

Vezi și   Infecții urinare (pielonefrite cronice)

– Aplicați comprese cu gheață de mai multe ori pe zi pentru a reduce inflamația. Asigurați-vă că acoperiți mai întâi pielea cu plastic înainte de a aplica gheața- Odihniți-vă suficient. Nu faceți nicio activitate obositoare care vă înrăutățește durerea de braț, cum ar fi vopsirea unui tavan sau jocul de golf, tenis sau baseball. Dacă trebuie să cărați ceva greu, folosiți două mâini în loc de una singură.

– Luați medicamente fără prescripție medicală dacă este necesar și evitați să vă frecați cu creme, deoarece acestea pot fi iritante pentru pielea din jurul umărului

– Efectuați exerciții de întindere a spatelui cu o pernă pe burtă și rămâneți în această poziție timp de 10 secunde și repetați de 3 ori pe zi, cu excepția cazului în care folosiți căldură

– Efectuați întinderi ale mușchilor pieptului cu o pernă pe stomac și rămâneți în această poziție timp de 10 secunde și repetați de 2 ori pe zi, cu excepția cazului în care folosiți căldură

– Efectuați exerciții pentru mușchii coapsei rotatorilorîn umăr cu o pernă pe burtă, rămâneți în această poziție timp de 10 secunde și repetați de 2 ori pe zi

– Puneți o bandă elastică sau cureaua unei rachete de tenis în jurul degetelor de la fiecare mână, întindeți brațele drept în lateral, folosind o ușoară presiune din partea benzilor. Nu glisați benzile de-a lungul mâinilor în timp ce faceți aceste exerciții

– Lucrați cu un kinetoterapeut care vă poate recomanda exerciții sigure care să dezvolte forța brațelor fără a forța sau irita țesuturile din zona umărului. În timp ce faceți exerciții – mai ales când sunteți la început – este important să nu faceți ridicări de greutăți care implică umerii.