Dieta Mediteraneana – Retete, Meniu Zilnic, Forum (2020)

Vreți să vă schimbați stilul de viață și în același timp să slăbiți?

Dieta Mediteraneană este, conform specialiștilor, una dintre cele mai sănătoase diete, inspirația meniurilor venind de la cei care ce trăiau în anii ’60 într-un mod foarte sănătos: grecii și italienii.

Studiile au arătat că, spre deosebire de alte diete, dieta mediteraneană eficientă în cazul în care doriți să dați jos țesutul adipos, dar previne și atacul cerebral, decesul prematur și 2 tipuri de diabet.

Pe scurt, pentru a gusta din viața grecilor și a italienilor din 1960, dieta mediteraneană este soluția.

Cum functioneaza Dieta Mediteraneană?

Cercetătorii au descoperit că meniul tradițional al grecilor era extrem de sănătos, primind titlul de „dietă”. Însă, din cauza faptului că stilul nostru de viață actual este plin de stres și de o alimentație haotică, am început să normalizăm: fast-foodul, grăsimile, sarea în exces, zahărul peste măsură și mâncatul fără discernământ.

Scopul dietei mediteraneene propune revenirea la ceea ce este cu adevărat normal: o alimentație diversificată, plină de vitamine, responsabilitate în alegerea produselor pe care le consumăm și conservarea sănătății pe termen lung.

Cum se slabeste cu Dieta Mediteraneană?

Dieta Mediteraneană - Cum slabesti?

Dieta mediteraneană propune un meniu plin  de pește, cereale integrale, legume și fructe.

Peștele este mult mai slab în calorii decât alte feluri de carne, întrecând chiar și carnea de pui din această perspectivă. Mai mult decât atât, oferă senzația de sațietate pe termen lung, fiind o proteină cu extrem de multe beneficii pentru sănătate.

În rândul peștilor slab calorici ce pot fi consumați pe timpul dietei mediteraneene includem: șalău, merluciu, cod și știucă.

Pe lângă pește, dieta mai include și legume, nuci, produse lactate, ouă, dar și vin.

Ce se consuma la un meniu mediteranean?

Dieta mediteraneană se bazează pe o alimentație diversificată, incluzând aici și alcoolul.

Italienii și grecii din 1960 consumau multe fructe și legume iar meniurile dietei mediteraniene conțin o varietate de asemenea produse.

Related Posts

Mai mult, nucile, semințele de tot soiul și cerealele integrale erau nelipsite celor două civilizații.

Se mai consumă ulei de măsline, cantități moderate de lactate și pește, puțină carne albă și roșie, ouă și vin cu moderație.

Excesele ne distrug silueta și implicit sănătatea. Nu trebuie să ne abținem din a mânca ceea ce ne dorește sufletul, dar cantitățile ar trebui să fie cele la care să fim atenți.

Ce nu se consuma la meniu mediterana?

Dieta Mediteraneană - Ce nu trebuie sa consumi

Cei care s-au decis să înceapă dieta mediteraneană trebuie să renunțe în primul rând la pâine albă, paste din făină albă și pizza, și să consume în mare pâine integrală sau legume.

Uleiurile rafinate, în principal cel de soia și canola trebuie neapărat evitate, la fel ș cel de floarea soarelui nu se include în dietă.

Produsele cu zahăr nu sunt permise, la fel cum nu sunt permise nici produsele de patiserie și bomboanele sau sucul acidulat. Puteți înlocui dulciurile cu cereale.

Pentru dietă trebuie să renunțați și la fast-food, la hot-dogi și alte preparate de acest gen, precum și la carnea procesată.

Ce gustari sanatoase se pot consuma la un “mediterana meniu”?

Spre deosebire de alte diete, dieta mediteraneană permite consumarea anumitor gustări.

În lista de gustări permise amintim: o porție mică de nuci, fructe (portocale, prune și struguri), dar tot în cantități mici, fructe uscate (caise sau smochine), iaurt slab în grăsimi, humus cu legume (țelină sau morcovi) și avocado pe pâine prăjită.

Bineînțeles, dacă doriți să grăbiți procesul de pierdere a kilogramelor trebuie să renunțați la aceste gustări, sau să le înlocuiți cu un supliment alimentar special creat în acest sens ce arde grăsimea și grăbește procesul metabolic de ardere a caloriilor.

Cum se poate tine Dieta Mediteraneană la restaurant?

Se poate spune că dieta mediteraneană este una permisivă din acest punct de vedere. Există, de asemenea, preparate la restaurant pe care le puteți încerca, mai ales dacă nu doriți să gătiți sau nu aveți timp într-o zi.

Există, de asemenea, și restaurante mediteraneene, acolo preparatele fiind de la „mama” lor de acasă.

Puteți să mâncați la restaurant calamari la grătar cu foccacia carne, nuci, salate cu ton, salate cu legume și brânză feta, terciuri pentru micul dejun sau diverse iaurturi cu fructe.

Trebuie însă să aveți grijă ca bucătarul să nu le gătească sau să prepare salata cu legume cu ulei de floarea soarelui sau orice alt ulei în afară de cel de măsline.

Ce avantaje are Dieta Mediteraneana?

Avantajele dietei mediteraneene

Oamenii din Grecia și Italia obișnuiau să aibă un program alimentar foarte bine pus la punct, diversificat și sănătos.

Un avantaj al dietei mediteraneene este faptul că nu trebuie să vă înfometați sau să mâncați un sigur tip de aliment, ceea ce o face o dietă sigură pentru sănătate.

Mai mult decât atât, este de ajutor în prevenirea accidentului vascular cerebral. Datorită faptului că nu presupune consumul de zahăr, ci a unor alimente ce scad colesterolul și nivelul de zahăr din sânge, previne și diabetul de tip 2.

Asigură longevitatea vieții prin eliminarea posibilului decesului prematur și infarctul miocardic deoarece peștele și legumele ajută la reglarea tensiunii și fluidizează sângele.

Ce dezavantaje are Dieta Mediteraneana?

Un dezavantaj al acestei diete este în primul rând prețul produselor pe care trebuie să le consumați, acestea fiind destul de costisitoare, însă calitatea este mai importantă decât banii.

Provocatoare ar fi și restricția privind anumite tipuri de alimente din categoria lactate, mai ales pentru persoanele care iubesc laptele gras, smântâna și mascarponele.

Prepararea rețetelor poate pune, de asemenea, ceva dificultăți deoarece vă trebuie câteva cunoștințe culinare, mai ales în prepararea calamarului și a peștelui astfel încât să nu-l ardeți.

Dieta mediteraneană, deși este una sănătoasă, ar putea să nu furnizeze suficienți nutrienți pentru anumite persoane (sportivi, persoane ce depun mult efort.)

Cum arata preparatele pentru Dieta Mediteraneana? – Retete

Cum ziceam și mai sus, rețetele pentru dieta mediteraneană ar putea fi provocatoare, însă în acest mod puteți să vă exersați talentul în bucătărie și să învățați câteva rețete pe care să le prezentați în fața celor dragi.

La micul dejun iaurt sau pâine integrală e de ajuns, dar pentru restul meselor devine o provocare.

Una dintre rețete este pizza cu sos de roșii, legume la grătar și cașcaval slab în grăsimi. Pentru mai multe calorii puteți adăuga pui, șuncă, ton sau alune.

Pizza trebuie să fie făcută din făină de secară sau făină de graham, în nici un caz făină albă. În 250 de grame de făină adăugați sare, oregano, apă caldă, drojdie și 3 linguri de ulei de măsline.

Un alt preparat este sandwich-ul făcut din legume la grătar (vânătă, zucchini, ardei și ceapă) cu humus sau guacamole. Humusul puteți să îl cumpărați de la  market sau să-l faceți în casă.

Puteți de asemenea prepara și fructe de mare, sau salate de legume și carne, la care puteți adăuga nuci pentru un plus de gust.

Cum arata o lista de cumparaturi simpla pentru Dieta Mediteraneana?

Dieta Mediteraneană - Lista simpla de cumparaturi
Top view of wooden cutting board with raw fish, meat, poultry, cheese, fruits, vegetables, olive oil, eggs, baguette and peanuts on dark brown marble surface with copy space

Pentru a face cumpărăturile pentru dieta mediteraneană ar fi bine să alegeți un magazin mare la care se găsesc multe produse.

De asemenea, alegeți produsele calitative, dacă vă permiteți luați-le pe cele organice sau cât mai puțin procesate.

Lista de cumpărături trebuie să cuprindă: legume (morcovi, broccoli, ceapă, salată kale), fructe (banane, mere, portocale, struguri) și fructe de pădure (căpșuni, afine, zmeură), precum și cereale integrale și iaurt.

Treceți prin raionul de nuci și luați migdale, nuci, alune, nuci pecan, caju, semințe de floarea soarelui și de dovleac.

Nu uitați de pește (somon, merluciu, șalău), creveți, calamar, iaurt grecesc, pui, brânză și pâine integrală.

Recomandarile noastre pentru cei care tin Dieta Mediteraneana pe zile – Meniu

Luni:

Mic dejun:

Un ou prăjit, o felie de pâine și roșii la grătar. La micul dejun iaurt cu cereale integrale este de asemenea o idee bună.

Prânz:

2 feluri de salată (verde și kale), roșii cherry și dressing de ulei cu oțet balsamic, o felie de pâine și 3 linguri de humus

Cină:

O pizza din făină de secară cu legume la grătar și sos de roșii

Marți:

Mic dejun:

Un iaurt grecesc cu jumătate de pahar de fructe de pădure

Prânz:

Un sandwich cu legume la grătar

Cină:

Fructe de mare sau somon la cuptor și un cartof copt cu ulei de măsline, plus măsline

Miercuri:

Mic dejun:

Terci de ovăz cu scorțișoară, smochine și miere

Prânz:

Mâncare de fasole cu usturoi și chimen, plus o salată cu roșii, castraveți și brânză feta

Cină:

Paste din făină integrală cu sos de roșii, ulei și legume la grătar peste care se adaugă puțin parmezan

Joi:

Mic dejun:

Omletă cu roșii, ceapă și ardei și jumătate de avocado lângă

Prânz:

Andive cu ulei la cuptor și o salată

Cină:

Spanac fiert la aburi cu ulei de măsline și zeamă de lămâie și somon la cuptor

Vineri:

Mic dejun:

Un iaurt grecesc cu scorțișoară și miere

Prânz:

100 de grame de quinoa cu roșii uscate și măsline, mazăre și brânză feta

Cină:

150 de grame de salată kale cu roșii, castraveți, ulei de măsline, sare și zeamă de lămâie și o porție de merluciu la grătar

Sâmbătă:

Mic dejun:

Două felii de pâine cu brânză ricotta și smochine

Prânz:

O salată mare cu roșii și castraveți, plus o porție mică de pui la grătar peste care se adaugă ulei de măsline

Cină:

O salată cu morcovi, andive, vânătă la grătar, cartofi dulce copt și roșii, plus o porție de calamari

Duminică:

Mic dejun:

Terci de ovăz cu scorțișoară și banană

Prânz:

O salată cu fructe de mare, roșii și ardei

Cină:

O porție de pește (la alegere) cu o salată verde cu legume și ulei de măsline, sau fructe de mare

Dieta Mediteraneana – Mentinere

Dieta Mediteraneana – Mentinere

După ce slăbiți, pentru a vă menține greutatea trebuie să faceți câteva schimbări în stilul de viață. Schimbați uleiul de floarea soarelui cu cel de măsline, porcul cu peștele, zahărul cu mierea de albine și pâinea albă cu pâinea din făină integrală.

Cea mai importantă schimbare trebuie să fie cea din sedentarism în activism.

Dieta Mediteraneana – Intrebari Frecvente:

Ce contraindicatii are Dieta Mediteraneana?

Dieta nu poate fi ținută de persoanele bolnave, de persoanele care au un regim alimentar stabilit de medic, dar nici de femeile însărcinate sau de cele care alăptează.

Se poate tine Dieta Mediteraneana in timpul alaptarii bebelusilor?

Nu se recomandă ca dieta mediteraneană să fie ținută în timpul alăptării bebelușilor deoarece este slab calorică. În schimb, dacă adăugați mai multe calorii, poate fi o variantă sănătoasă din acest punct de vedere.

Se poate tine Dieta Mediteraneana in sarcina?

Nu se poate ține dieta mediteraneană în sarcină, femeile gravide trebuind să consume minerale, vitamine și nutrienți mult mai mulți decât o femeie care nu poartă o sarcină.

Dieta Mediteraneana – Pareri De Pe Forum

Dieta Mediteraneana - Pareri

Iuliana Leonte: „Am ținut dieta mediteraneană timp de 2 săptămâni și am slăbit 3 kg. Este o modalitate excelentă de a-mi schimba stilul de viață și regimul alimentar. Acum am ajuns la greutatea ideală. Nu voiam să slăbesc mult, dar voiam să slăbesc sănătos, iar dieta mediteraneană a fost alegerea potrivită.”

Ce alte diete mai recomandati in afara de Dieta Mediteraneana?

0 Shares
Copy link
Powered by Social Snap