Dieta Keto (Ketogenica) – Meniu Zilnic Pentru Incepatori, Forum Pareri Retete (2020)

Asupra dietei keto s-au realizat mai bine de 20 de studii, iar în urma acestora s-a stabilit faptul că este o metodă eficientă de a pierde în greutate într-un mod sănătos.

Dieta keto are multe beneficii asupra corpului, prevenind cancerul, diabetul, epilepsia și boala Alzheimer.

Adoptarea unui stil de viață sănătos sau luarea celor mai bune alegeri pot fi provocatoarea la început, mai ales când rutina veche ne-a mâncat din autonomie. Presupune învățarea noilor obiceiuri și dezvățarea de cele vechi ce nu mai sunt de folos.

Până acum există o mulțime de oameni ce au adoptat dieta ketogenică ca nou stil de viață, iar mărturiile acestora sunt despre cum totul s-a schimbat odată cu adoptarea acestui mod de a trăi.

keto diet 2
Keto diet food ingredients

Cum functioneaza Dieta Keto?

Dieta ketogenă se caracterizează în primul rând printr-un consum redus de carbohidrați, un consum moderat de proteine și multe grăsimi sănătoase.

În 1920 dieta a fost prescrisă pacienților cu epilepsie. Moment în care s-a observat faptul că aceasta are efecte pozitive și asupra arderii grăsimilor, a nivelului de zahăr din sânge și a colesterolului, controlând și senzația de foame.

Deși sportul are un aport semnificativ pentru păstrarea sănătății, alimentația influențează cel mai mult schimbările corpului nostru. Însă, alimentele sunt și ele metabolizate diferit de către organism, de aceea este bine să alegem 200 de grame de fructe în locul a 200 de grame de biscuiți.

Related Posts

Dieta ketogenică are la bază 75% grăsimi, 20% proteine și în jur de 5% carbohidrați. Deși poate speria această proporție, este vorba despre grăsimi sănătoase.

Nivelul de glucoză din sânge va scădea, odată cu aceasta scăzând și nivelul de insulină. Reduce apetitul deoarece grăsimile sunt sățioase, multe persoane având o gândire mai lucidă datorită nivelului mic de glucoză din sânge.

Cum se slabeste cu Dieta Keto?

Reducând drastic cantitatea de carbohidrați și înlocuind-o pe aceasta cu grăsimi, corpul va intra într-un proces metabolic numit „cetoză”. În acest moment, datorită dietei keto, organismul arde mult mai eficient caloriile, transformându-le în energie.

Este foarte eficientă pentru pierderea kilogramelor. Mai mult decât atât, este denumită o dietă „superioară”, fiind deseori recomandată de către medici. Nu presupune calcularea caloriilor mâncate, deci nu trebuie să vă faceți griji din acest punct de vedere.

Dieta funcționează în două etape, prima este cea de atac, iar a doua este cea de menținere. Se înlocuiesc cele 3 mese principale cu 4 mese, prima etapă durând două săptămâni.

Etapa de menținere a dietei keto presupune tot 4 mese, doar că puteți să mâncați mai multe calorii, aceasta ținând aproximativ o lună de zile.

Trebuie să consumați cât mai multă apă pe timpul dietei keto deoarece ajută metabolismul să ardă calorii și să nu uitați de sport, pentru că ajută la topirea țesutului adipos.

ketogenic diet 1

Ce se consuma la Dieta Keto? 

Dieta keto se învârte în jurul a câtorva alimente cheie, bogate în grăsimi precum: carne (de vită, șuncă, bacon, pui sau curcan), pește bogat în grăsimi ( somon, ton), ouă, unt, brânză (cașcaval, mozzarella), uleiuri sănătoase (ulei de măsline, de cocos și de avocado), avocado și legume (roșii, ceapă, ardei).

Se încurajează și consumul de sare, piper și diferite condimente ce dau un gust mai bun mâncării.

Este o dietă diversificată ce nu are un plan strict, rețetele depinzând de gustul și priceperea dvs. într-ale bucătăriei. Atât timp cât alimentele sunt stabilite, dvs. tot ce trebuie să faceți este să vă puneți creativitatea la muncă și să faceți un preparat sănătos și gustos. Trebuie să evitați carbohidrați și proteine, precum și grăsimi.

Ce nu se consuma la Dieta Keto?

Ce nu trebuie consumat pe timpul dietei sunt în special alimente bogate în carbohidrați, și cele cu conținut mare de grăsimi și proteine.

În această limită de “alimente interzise” introducem: produse cu zahăr (suc acidulat, smoothie cu adaos de zahăr, înghețată, tort, bomboane), amidonoase (orez, paste), fructe (toate cu excepția căpșunelor și a fructelor de pădure), fasole, năut, linte, cartofi, morcovi și toate produsele sărace în grăsimi (alimentele procesate).

Mai adăugăm condimentele ce conțin zahăr, maioneza sau uleiurile procesate, alcoolul și produsele fără zahăr, dar care au îndulcitori.

dieta keto 3

Ce gustari sanatoase se pot consuma la Dieta Keto?

Dieta ketogenică apelează la simțul dvs. de responsabilitate. Se permit gustări între mese, dar cantitățile acestora trebuie să fie cât mai mici pentru a nu afecta foarte mult procesul de slăbire.

Se pot încadra la „gustări” următoarele produse: măsline, nuci (migdale, alune, caju) și semințe (chia, semințe de floarea soarelui, de dovleac), avocado, ouă fierte, ardei.

Mai puteți mânca și câteva bucățele de brănză sau iaurt grecesc.

Pentru a ajuta puțin metabolismul să ardă grăsimile puteți să introduceți în regim și un supliment alimentar menit să transforme caloriile în energie. Pe piață există o mulțime de astfel de produse dar dvs. trebuie să-l alegeți pe acela care promite să aducă cele mai rapide rezultate.

Cum se poate tine Dieta Keto la restaurant?

Dieta poate să se transforme rapid într-un stil de viață, ceea ce înseamnă că integrarea ei în activitățile normale ale traiului nu este dificilă.

La restaurant se pot comanda preparate din carne, salate, omlete, diferite platouri cu brânzeturi și pește la cuptor sau la grătar. Evitați pe cât se poate pizza, pastele și produsele care au mulți carbohidrați.

Deși nu sunt recomandate, dieta ketogenică nu presupune eliminarea lor definitivă din alimentație, ci consumarea lor cât mai rară. Dacă vi se face poftă de un corn cu ciocolată sau de o felie de pizza aveți voie să mâncați, dar acest comportament nu este încurajat.

Aveți grijă ca preparatele din farfurie să nu conțină ulei de floarea soarelui sau uleiuri procesate, iar cantitatea de sare să fie mică.

dieta keto 4

Ce avantaje are Dieta Keto?

Având în vedere că dieta ketogenică a fost un instrument de a opri atacurile de apoplexie a pacienților cu epilepsie, aceasta este sigură pentru sănătate, mai mult decât atât, fiind extrem de benefică pentru îmbunătățirea și menținerea stării generale a organismului și a funcțiilor vitale.

Numeroase studii au demonstrat efectele dietei ketogenice în normalizarea funcțiilor inimii, prevenind atacurile vasculare cerebrale, micșorând nivelul de colesterol și de zahăr din sânge.

Dieta a fost recomandată pacienților cu diferite tipuri de cancer deoarece are capacitatea de a stopa dezvoltarea tumorii.

Este benefică, bineînțeles, și pentru persoanele care suferă de Alzheimer și de epilepsie.

Ce dezavantaje are Dieta Keto?

Chiar dacă dieta ketogenică este una sănătoasă, are câteva dezavantaje pentru organismul dumneavoastră.

Deoarece unele alimente sunt excluse, s-ar putea să vă privați corpul de anumiți nutrienți din alimente care nu pot fi înlocuite cum ar fi, spre exemplu, fructele sau cerealele integrale. Este vital pentru corp să includem o varietate de alimente pentru a beneficia de diferiți nutrienți.

Poate apărea așa-numita „răceală keto”, adică un efect al excluderii drastice a carbohidraților, moment în care s-ar putea să vă simțiți rău și să aveți o stare de iritabilitate crescută.

dita keto 6

Cum arata retetele pentru Dieta Keto?

Există o mulțime de rețete pe care le puteți încerca, indiferent de gradul de pregătire sau de pricepere culinară.

În rândul preparatelor care nu necesită gătire la flacără includem: salată cu morcov, kale, roșii, castraveți și ulei de măsline, somon afumat cu avocado, salată cu măsline, ton, ceapă și zeamă de lămâie, un platou bacon de curcan, roșii, mozzarella și roșii, avocado umplut cu cremă de brânză și somon și tartar din vită.

Toate aceste rețete se pregătesc în mai puțin de 10 minute, însă dacă aveți mai mult timp puteți să le încercați pe următoarele: omletă cu ciuperci, brânză brie cu ciuperci la cuptor, ouă umplute cu creveți, coaste de miel cu unt aromat, salată cu brânză de capră și ulei balsamic, ouă  poșate cu somon și salată, carne de crab cu avocado și ou fiert, ulei de cocos. Dieta va conține în jur de 30% proteine și 5% glucide pe zi.

Cum arata o lista de cumparaturi simpla pentru Dieta Keto?

Când vine vorba de cumpărăturile pentru dieta ketogenică, puteți la început să credeți că este destul de simplu să cumpărați alimentele necesare. Însă, trebuie să aveți în vedere că multe alimente sunt procesate, conțin amidon, zahăr și mulți conservanți, lucruri ce nu sunt benefice pentru organismul dumneavoastră.

Când mergeți la cumpărături trebuie să vă înarmați cu răbdare și să citiți pe spatele produsului dacă are în compoziție cele de mai sus, iar dacă sunt prezente, să le puneți înapoi pe raft.

Lista dietei ketogenice trebuie să conțină orice tip de fructe de mare, spanac, vinete, ciuperci, broccoli, salată, varză, kale, conopidă, lămâi, roșii, căpșuni, zmeură și afine.

Carnea pe care o cumpărați să fie de pui, curcan, vită, porc sau miel.

Keto Diet 7

Recomandarile noastre pentru cei care tin Dieta Keto

Mai jos puteți citi câteva idei de alimente ce pot fi consumate pe timpul dietei keto, lipsite de carbohidrați și grăsimi și proteine.

Luni:

Mic dejun:

Omletă din 2 ouă, bacon și ceapă

Prânz:

Salată de quinoa cu broccoli

Cină:

Supă de pui (fără tăiței)

Marți:

Mic dejun:

Banana bread cu nuci (rețeta să fie fără făină)

Prânz:

Salată de quinoa cu broccoli ca în ziua 1

Cină:

Vită la cuptor cu conopidă și morcovi, cu ulei de cocos

Miercuri:

Mic dejun:

Ouă poșate cu somon și avocado

Prânz:

Salată cu pui și mozzarella și ulei de cocos

Cină:

Platou rece cu bacon, cașcaval, măsline, roșii și castraveți

Joi:

Mic dejun:

2 ouă fierte, șuncă de pui, căpșuni și cafea

Prânz:

O salată cu ton și castraveți, plus ardei umpluți cu cremă de brânză, plus ulei de cocos

Cină:

Coaste de porc cu salată

Vineri:

Mic dejun:

Budincă de semințe de chia cu scorțișoară și cafea fără zahăr

Prânz:

Salată de ou cu castraveți, roșii și kale

Cină:

Cârnați italienești cu broccoli

Sâmbătă:

Mic dejun:

Clătite cu bacon și unt

Prânz:

Burrito cu carne de vită, brânză și guacamole

Cină:

Spaghete din zucchini cu brânză de capră și sos pesto

Duminică:

Mic dejun:

2 ouă prăjite, unt și șuncă de porc

Prânz:

Hummus cu castraveți și morcovi

Cină:

Piept de pui cu spanac și broccoli

ketogenic diet 9
Spaghetti mit zoodles, Guacamole-Soße, Tomaten und Garnelen, Pfanne, Basilikum, Studio

Diete Ketogenice – Mentinere

În etapa de menținere a dietei ketogenice trebuie să evitați să mai mâncați produse procesate, zahăr și ulei foarte mult. Produsele de la fast-food trebuie să devină o amintire plăcută, dar în nici un caz să nu mai mușcați dintr-o shaorma sau dintr-un sandwich plin de calorii cumpărat din lanțurile restaurantelor fast food.

Cum ziceam la început, este important și sportul, dar ce contează cel mai mult este ceea ce mâncăm. Pentru a ne menține silueta și organismul cât mai în formă, trebuie să avem o alimentație sănătoasă, cu produse ce se metabolizează rapid.

Dacă introduceți și câteva exerciții ușoare, acest lucru o să fie de mare ajutor pentru a vă menține greutatea ideală.

Dietă Ketogenică – Întrebări Frecvente:

Ce contraindicatii are Dieta Keto?

Dieta ketogenică nu poate fi urmată de persoanele care suferă de deficiență de piruvat de hidrogeneză, de porfirie sau de către cei care au tulburări ale metabolismului.

Dacă o persoană nu este în măsură să metabolizeze acizii grași pentru a produce cetoză, aceasta trebuie să aibă la bază o dietă ce să conțină și carbohidrați.

În cazul în care o astfel de persoană ține dieta, organismul lor ar fi obligat să consume depozite de proteine, nu de grăsime pentru a produce energie, acest lucru fiind fatal pentru corp.

Se poate tine “Diet Ketogenica” in sarcina?

Dieta nu se recomandă a fi ținută de către femeile însărcinate, deși sunt unele voci care spun că nu ar trebui să afecteze fătul. Cu toate acestea, o femeie gravidă are nevoie de alimente bogate în vitamine, fier, acid folic, proteine și minerale, iar dieta nu furnizează aceste tipuri nutrienți pentru că elimină o categorie importantă pentru dezvoltarea normală și armonioasă a copilului: fructele.

dieta keto 10

Se poate tine Dieta Ketogenica in timpul alaptarii bebelusilor?

În momentul în care organismul învață să folosească grăsimea pentru a furniza energie puteți să vă simțiți puțin rău, confuzi, amețiți. Acest lucru ar putea afecta starea mamei în sensul că ar putea întâmpina dificultăți în creșterea copilului nou-născut.

În prezent, nu există dovezi că dieta ar afecta laptele pe care mama îl produce pentru a-și hrăni bebelușul, dar trebuie să luați în considerare faptul că dieta keto nu include niciun tip de cereale integrale, importante pentru calitatea crescută a laptelui.

Dieta Keto – Pareri De Pe Forum

Ioana Marinescu: „Eu am început dieta keto pentru că mă simțeam destul de vinovată că mâncam foarte multă pâine. M-am simțit rău la început pentru că am tăiat brusc cantitatea de carbohidrați, dar acum mă simt minunat. Am slăbit 6 kg și stilul meu de viață s-a schimbat foarte mult.”

Liliana Matei:„ Am ținut dieta keto și viața mea s-a schimbat radical. Acum înțeleg ce înseamnă să am energie, mănânc mult mai responsabil și beau multă apă. Am slăbit 5 kg cu dieta keto și acum urmez un stil de viață activ: mers la sală, fac sport și gătesc mult.”

Ce alte diete mai recomandati in afara de Dieta Keto?

0 Shares
Copy link
Powered by Social Snap