Dieta Dukan Originala Cu Proteine – Forum, Retete Pe Zile, Pareri (2020)

Cine nu își dorește să slăbească rapid?

Dar câți nu sunt care odată ce au slăbit, au dificultăți în a-și menține greutatea?

Dukan Dieta vine o cu altfel de propunere de regim alimentar. Promite pierderea kilogramelor într-o perioadă scurtă, dar fără să vă înfometați.

Părintele dietei e nutriționistul Pierre Dukan care a creat-o în anul 2000, iar regulile pe care acesta le-a propus sunt sănătoase și sigure pentru organism.

Pe scurt, pe parcursul dietei aveți voie să mâncați cantități nelimitate de mâncare atât timp cât acestea sunt de pe lista cu „produse permise”, aici incluzându-se chiar și câțiva carbohidrați. Este imperios necesar ca pe perioada dietei să acordați 30 de minute pentru sport în fiecare zi, ca dieta să dea roade.

Cum functioneaza Dieta Dukan originala?

Dieta Dukan originala - Cum funcționează?

Dieta Dukan Faza 1

În faza 1, adică „faza de atac” ce durează 1-10 zile maxim, alimentele pe care trebuie să le mâncați sunt în mare parte proteine pure și alte câteva alimente ce asigură încă câteva calorii sănătoase. Pe lângă acestea, cele 3 linguri de tărâțe dizolvate într-un pahar cu apă, rămân la ordinea zilei. Dietei Dukan în prima fază puteți să alocați o medie de 7 zile.

Aici trebuie să mâncați: vită (cu puțină grăsime), carne de porc foarte slabă, carne de pui dar fără piele, organe (ficat, rinichi, limbă), pești și crustacee (de toate felurile) și ouă. Dacă nu consumați proteine animale, vă recomandăm substitut de proteine vegetale.

Mai puteți mânca produse lactate fără grăsimi (maxim un kilogram pe zi), cum ar fi iaurt, brânză de vaci, tofu, ricotta.

Este obligatoriu ca în timpul dietei dukan să beți cel puțin 1,5 litri de apă pe zi. Se permit cantități mici de zeamă de lămâie și murături.

Dieta Dukan Faza 2

A doua fază a dietei Dukan se numește „faza de croazieră”, aceasta alternând o dată la două zile. În prima zi sunt interzise alimentele din „faza de atac”, iar în ziua a doua sunt permise câteva alimente din prima fază, adică proteine și alături de ele, în plus câteva legume.

În lista legumelor includem: spanac, kale, varză, broccoli, conopidă, ardei, sparanghel, vinete, castraveți, țelină, roșii, ciuperci, păstăi, ceapă și morcov.

Nu sunt permise alte legume decât acestea, dar nici fructe. Puteți adăuga maxim 5 ml de ulei în dressingul de salată sau pentru a unge o tavă în care urmează să gătiți alimentele, dar aceasta este cantitatea maximă admisă.

Dieta Dukan Faza 2

Dieta Dukan Faza 3

A treia fază a dietei Dukan este cea deconsolidare”, moment în care se încurajează să amestecați alimente din faza 1 și 2, adăugând și altele.

Alimentele permise pe lângă carne și legume sunt: fructe ( un singur fruct pe zi sau 100 de grame de fructe de pădure. Fructe precum: mere, portocale, pere, piersici, nectarine, doi kiwi, două prune sau caise), pâine integrală (două felii), brânză (40 de grame pe zi), amidonoase (225 de grame pe zi de porumb, orez sau cartofi).

Pe lângă acestea, aveți voie la două „meniuri de celebrare” sau „cheat meal” pe săptămână, incluzând în acestea un desert sau un pahar de vin.

Dieta Dukan Faza 4

Ultima fază a dietei Dukan e cea de „stabilizare” (5 zile pentru fiecare kilogram pierdut). Aici totul este despre a vă menține greutatea pe care ați reușit să o atingeți în urma celor trei faze anterioare.

Nu există limită în ceea ce privește cantitatea din faza de „stabilizare”, dar trebuie să urmați câteva reguli. Plecați de la faza de „consolidare” privind-o ca pe o perioadă de responsabilizare și de planificare a viitoarelor meniuri, continuați să aveți proteine în fiecare zi și nu luați liftul când trebuie să urcați, alegeți scările deoarece sunt de ajutor pentru păstrarea greutății pentru care ați muncit atât de mult.

Dieta Dukan Faza 4

Cum se slabeste cu Dieta Dukan?

Cu un istoric de 20 de ani de studii în domeniul nutriției, Pierre Dukan a descoperit faptul că modul în care mâncau oamenii la începutul vieții, când luptau pentru hrana pe care o consumă este, de fapt, un regim alimentar ce încurajează pierderea kilogramelor și menținerea pe termen lung a siluetei.

Dukan dieta este bogată în proteine, proporția fiind de 70%, și săracă în carbohidrați. Aceasta are 4 faze: prima este faza de atac (prima săptămână), a doua este „croaziera” (a doua săptămână), a treia este „consolidarea” ( săptămâna 3), iar a patra este „stabilizarea” (ultima săptămână), acestea fiind motivul pentru care procesul de slăbire este atât de eficient.

Ce se consuma la Dieta Dukan?

Tot ce se consumă la această dietă depinde de faza în care vă aflați și doar alimente permise.

Astfel că, în faza „de atac” (1-10 zile maxim) tot ce trebuie să mâncați sunt proteine pure (carne, ouă, lapte) și 3 linguri de tărâțe pe care să le amestecați într-un pahar cu apă. Nu uitați să beți multă, multă apă deoarece detoxifică corpul și ajută la pierderea kilogramelor.

Related Posts

În faza de „croazieră” (care poate dura câteva luni de zile chiar) puteți să mâncați cantități nelimitate de legume în fiecare zi, iar o dată la două zile puteți să consumați și carne. Nu uitați, de asemenea, nici de tărâțele pe care trebuie neapărat să o consumați și de apa pe care trebuie să o beți zilnic.

În momentul în care sunteți în „faza de consolidare” (5 zile pentru fiecare kilogram pierdut) aveți voie să consumați legume, fructe, pâine și brânză. Se mai adaugă și 1-2 produse cu amidon cum ar fi cartofii, având voie acum să „trișați” cu câte un desert sau un pahar de vin.

Ultima fază, cea de „stabilizare” presupune responsabilitate din partea dvs., fiind vorba doar despre a vă menține. De acum înainte puteți să mâncați ce doriți atât timp cât includeți în fiecare zi proteine (carne, ouă, lactate).

Dieta Dukan - ce nu trebuie sa consumati

Ce nu se consuma la Dieta Dukan?

În cazul în care vi se face poftă de un anumit produs și sunteți în prima fază de atac, nu vi se permite să-l mâncați indiferent de cât de sănătos sau slab caloric este.

Alimentele care se încadrează în categoria de „interzise” depinde în totalitate de faza în care vă aflați. Nu consumați nimic altceva decât proteine pure în faza de atac, amidonoase nu aveți voie decât în a faza a doua, de croazieră, iar alcool nu puteți bea decât în faza de consolidare.

Bineînțeles, se exclud total alimentele ce conțin zahăr, indiferent că este zahăr rafinat sau înlocuitori ai zahărului, produsele de fast-food (sandwich-uri, cartofi prăjiți, salate hipercalorice), dar și prăjiturile, asta doar dacă nu sunteți în faza de consolidare când vi se permite să aveți un cheat meal.

Ce gustari sanatoase se pot consuma la Dieta Dukan?

Din nou, gustările permise sunt determinate de faza în care vă aflați.

În faza de atac puteți să mâncați la gustări brânză de vaci (cu 2% grăsime sau mai puțin), surimi sau crab, conservă de ton în suc propriu, carne uscată de vită, ouă, pui sau creveți.

În faza a doua, de croazieră aveți voie la gustări să mâncați morcovi, ardei și castraveți.

În faza de consolidare puteți la gustări să aveți deja fructe și legume. Se exclud însă bananele, strugurii, smochinele și cireșele.

Ultima fază depinde doar de simțul dvs. de răspundere privind gustările pe care le puteți mânca. Nu exagerați deoarece trebuie să vă mențineți greutatea actuală!

Însă, în cazul în care doriți să accelerați arderea kilogramelor, puteți să includeți în cele 4 faze un supliment alimentar ce să grăbească procesul metabolic și implicit procesul de slăbire.

Dieta Dukan la restaurant?

Cum se poate tine Dieta Dukan la restaurant?

V-ar ajuta dacă înainte să ajungeți la restaurant să citiți meniul online pentru a salva ceva timp și pentru a nu-i ține pe ceilalți pe loc analizând cantitățile și ingredientele preparatelor.

Aveți mare grijă la faza în care vă aflați deoarece ea dictează tot ceea ce aveți voie să mâncați pe zile. Prima fază permite să comandați un piept de pui la grătar, o bucată de carne la cuptor sau o friptură de vită, dar să îi menționați chelnerului că acestea nu trebuie să aibă mai mult de 5 ml de ulei la preparare.

În a doua fază puteți deja ca la bucata de carne să adăugați și o salată, iar acest preparat este unul dintre clasicele meniuri pe care fiecare restaurant ar trebui să-l aibă.

Ce avantaje are Dieta Dukan?

În primul rând unul dintre cele mai mari avantaje este acela că slăbiți mult într-un timp foarte scurt, aspect care poate fi foarte motivant pentru acei oameni dornici de a scăpa de grăsime cât mai repede. În plus, cantitatea de mâncare nu trebuie calculată, iar caloriile nu trebuie să fie contorizate.

Chiar dacă dieta este destul de strictă, rezultatele pe care aceasta le produce sunt extrem de eficiente, iar deciziile cu privire la meniurile pe care trebuie să le includeți în dieta zilnică sunt stabilite deja, ceea ce înseamnă că nu trebuie să vă mai faceți griji cu ce să mâncați ziua următoare.

Un alt aspect pozitiv este faptul că zahărul și produsele procesate sunt limitate până la 0 în primele 2 faze, iar organismul dvs. o să primească un impuls de energie sănătoasă.

La fel este și în cazul alcoolului. În acest caz o să trebuiască să vă supuneți corpul la un proces de detoxifiere benefic și eficient.

Dieta Dukan - dezavantaje

Ce dezavantaje are Dieta Dukan?

În această listă trebuie să fim obiectivi și sinceri și să menționăm că există unele părți negative.

Trecerea de la arderea glucidelor la arderea grăsimilor produc cetone care pot produce respirație urât mirositoare, gură uscată, oboseală, dureri de cap, greață, insomnie și stare de rău.

În faza de atac, oamenii se pot simți atât de obosiți, încât doctorul Dukan sfătuiește oamenii să evite complet activitățile fizice dificile.

Evitarea tuturor glucidelor în afară de tărâțele de ovăz poate duce la constipație.

Pe termen lung, lipsa cerealelor integrale, a fructelor și a legumelor poate duce la deficiențe nutriționale care sunt asociate cu probleme precum: cancer și atac de cord, până la îmbătrânirea prematură.

Prin urmare, multivitaminele și suplimentele cu minerale și nutrienți sunt recomandate pe parcursul dietei, dar acest lucru nu este la fel de eficient ca absorbirea nutrienților din alimente.

Unii cercetători consideră că un aport foarte mare de proteine ​​duce la probleme renale și slăbiciune osoasă.

Cum arata retetele pentru Dieta Dukan?

Există o mulțime de rețete pe care le puteți încerca pe parcursul dietei. Carnea din prima fază poate fi preparată în diverse moduri, de la fiartă, grătar.

Friptura de porc poate fi asezonată cu diverse condimente dar important este să nu folosiți multă sare deoarece reține multă apă.

Puteți prepara diverse salate cu creveți sau piept de pui în faza de croazieră, sparanghel la grătar cu carne de vită, tocănițe de legume, dovlecel la cuptor umplut cu legume și pui, ciuperci umplute sau ciuperci la grătar cu somon.

În faza de consolidare se poate prepara o pizza vegetariană din făină integrală sau să faceți o friptură de miel sau de porc.

Bineînțeles, dacă nu aveți chef de gătit întotdeauna există posibilitatea de a comanda sau de a cumpăra ceva deja gătit.

Atenție mare la ingrediente, însă, să nu conțină zahăr sau ulei!

Dieta Dukan - alimente permise

Cum arata o lista de cumparaturi simpla pentru Dieta Dukan?

O să vă oferim o listă cu cele mai utile cumpărături pe care le puteți face pentru a ține dietă dukan.

Nu trebuie să uitați de carne de vită și porc (filet de vită, filet mignon, șuncă extra-slabă, hot-dogi de vită, filet de porc, și în general orice parte din vită și porc mai puțin slănină) și de carne de pui (ficat, organe, piept de pui fără piele), prepeliță, curcan, pește, friptură de struț și șuncă.

Surimi, pește spadă, ton, păstrăv, carne de rechin, crabi, raci, midii, caracatiță, calamar se încadrează în lista de cumpărături din raionul de pește.

Din raionul de fructe și legume trebuie să luați: sparanghel, broccoli, varză, morcovi, conopidă, ciuperci, ceapă, spanac, roșii, zucchini, ardei și castraveți.

Uitați-vă după produse calitative, iar dacă vă permite bugetul puteți să le alegeți pe cele organice, bio, deoarece sunt mult mai gustoase și nu conțin conservanți sau chimicale.

Recomandarile noastre pentru cei care tin Dieta Dukan

Luni:

Mic dejun:

Brânză de vaci cu 2% grăsime cu 9 grame de tărâțe, scorțișoară și miere

Cafea fără zahăr

Prânz:

Pui la grătar și ceai cu gheață

Cină:

Vită la cuptor cu creveți, o cafea decofeinizată sau un ceai

Marți:

Mic dejun:

2 ouă fierte și o felie de șuncă de pui

O cafea fără zahăr

Prânz:

Ceafă de porc la grătar și un ceai fără zahăr

Cină:

Brânză de vaci și o bucată de 120 de grame de piept de pui

Miercuri:

Mic dejun:

Trei ouă fierte, roșii feliate și cafea fără zahăr

Prânz:

Pui la grătar cu un iaurt grecesc și 12 grame de tărâțe

Cină:

Somon la cuptor cu broccoli și conopidă fiartă

Un ceai sau o cafea decofeinizată

Joi:

Mic dejun:

O salată și 2 ouă fierte

O cafea fără zahăr

Prânz:

Cod la cuptor și o salată de ridichi

Un ceai cu gheață dar fără zahăr

Cină:

Salată de ton cu roșii, castraveți, ceapă și o linguriță de ulei de măsline

Multă apă

Vineri:

Mic dejun:

Omletă din 3 ouă, 40 de grame de brânză și spanac

Prânz:

Curcan și două felii de pâine

Brânză de vaci cu 12 grame de tărâțe, scorțișoară și miere

Ceai cu gheață

Cină:

O bucată de carne de porc la cuptor (de care doriți)

Zucchini la grătar

Un măr mediu

Sâmbătă:

Mic dejun:

O omletă cu legume

O cafea fără zahăr

Un măr sau o pară

Prânz:

Ciorbă de pește și o salată de varză

O cafea decofeinizată sau un ceai

Cină:

Piept de pui la grătar cu sparanghel

O portocală

Un ceai de mentă

Duminică:

Mic dejun:

Un măr

Un terci de ovăz cu scorțișoară și miere

Prânz:

Somon la cuptor cu broccoli și o salată de legume coapte

Un ceai

O pară

Cină:

O salată Caesar

Un produs la alegere pentru cheat day

Dieta Dukan – Mentinere

Dieta Dukan – Mentinere

Pentru a vă menține silueta căpătată în urma acestei diete Dukan trebuie ca faza de stabilizare să fie începutul unui stil de viață sănătos pe care să nu-l mai neglijați deloc.

Fără abuzuri, ci doar din când în când să vă faceți câte o poftă, dar și aceea cu măsură și nu uitați de cele 3 linguri de târățe zilnice, dizolvate în conținutul unui pahar cu apă.

Greșeala pe care multe persoane o fac este de a nu continua să mănânce sănătos, iar acest lucru duce inevitabil la recăpătarea kilogramelor pierdute.

Plus, dacă adăugați dietei și sportul zilnic cel puțin 30 de minute, o să vă mențineți la greutatea ideală și o să vă tonifiați corpul.

Daca doriti sa mai adaugati inca o schimbare vietii dumneavoastre, puteti de pilda sa va lasati de fumat cu defumoxan pret foarte bun.

Dieta Dukan – Intrebari Frecvente:

De ce Dieta Dukan se mai numeste si dieta cu proteine?

Dieta Dukan se mai numește dieta cu proteine deoarece alimentele pe care le mâncați trebuie să fie în proporție 70% proteine din carne pură (carne, ouă, lactate).

Proteinele ajută la arderea țesutului adipos deoarece sunt absorbite mai greu de către corp, iar arderile calorice sunt mai intense și mai rapide.

Dieta Dukan - contraindicați

Ce contraindicatii are Dieta Dukan?

Persoanele care au un regim alimentar stabilit de către medic nu au voie să înceapă dieta Dukan, la fel cum nu se recomandă nici femeilor gravide sau celor care alăptează.

Se poate tine Dieta Dukan in sarcina?

Nu, dieta Dukan nu se recomandă în nici un caz în timpul sarcinii deoarece vă privează de foarte mulți micronutrienți și macronutrienți esențiali pentru a duce la bun sfârșit sarcina.

Se poate tine Dieta Dukan in timpul alaptarii bebelusilor?

Nu, nu se recomandă dieta Dukan în timpul alăptării bebelușilor deoarece, la fel cum ziceam și mai sus, vă trebuie multă energie și minerale pentru a fi capabile de a avea grijă de bebelușul dvs.

Dieta Dukan – Pareri De Pe Forum

Anda Lupescu: „Am ținut dieta Dukan timp de 3 luni. Recunosc, nu a fost ușor, mai ales în prima fază când trebuia să mănânc doar proteine. În schimb, acum mă simt mai bine, sunt în faza de stabilizare de atunci, sau mai bine spus, mi-am schimbat stilul de viață complet pentru a-mi menține greutatea, dar și sănătatea. Recomand dieta, eu am slăbit 10 kg.”

Ce alte diete mai recomandati in afara de Dieta Dukan?

0 Shares
Copy link
Powered by Social Snap