Dieta Disociata Pe Zile Sau Pe Mese – Regim 333 sau 111? (2020)

Dieta disociată se bazează în principiu pe câteva reguli împotriva tuturor cunoștințelor pe care noi le avem primind nutriția. Toți suntem învățați de mici că la o masă este bine să combini diferite grupe de alimente (amidonoase cu legume, spre exemplu) pentru că doar așa ne putem lua nutrienții necesari nouă.

În schimb, dieta disociată descurajează acest comportament, sugerând că alimentele alcaline și cele acide nu pot funcționa bine împreună.

Consumând un singur tip de alimente la o masă, doar proteine, dacă e să oferim un exemplu, ajută la o digestie mai bună și la pierderea kilogramelor.

Dar cât de sigură este?

dieta disociata 2

Cum functioneaza Dieta Disociata?

Metoda Shelton

La baza acestei metode stau 6 reguli:

Regula nr. 1: combinațiile. Este important să faceți combinațiile potrivite atunci când amestecați ingredientele. Astfel, legumele pot fi combinate cu proteine​​ sau alimente cu amidon.

Regula nr. 2: Mesele trebuie luate cu 4 ore diferență între ele când mesele sunt proteice sau amidonice. Cu toate acestea, este posibil să mănânci și cu 2 ore după o masă, dar doar fructe.

Regula nr. 3: așa-numitele fructe „neutre” trebuie consumate în asociere cu fructe acide sau dulci, cu excepția lămâii, care poate fi combinată cu proteinele.

Regula nr. 4: produse lactate. Dacă este posibil, trebuie evitate. Și dacă consumi lapte, trebuie să îl bei singur.

Regula nr. 5: sucurile. Sucurile de fructe pot fi combinate doar cu fructe, în timp ce sucurile de legume pot fi consumate în combinație cu proteine, legume sau alimente cu amidon.

Regula nr. 6: bea. Este esențial să bei cel puțin 1,5 litri de apă pe zi.

Metoda Montignac

dieta disociata 3

Această metodă are la bază două principii.

Primul principiu este de a trece peste informația venită din vocile care care ne spun că caloriile sunt ceea ce ne face să creștem în greutate. Această părere, în ciuda eșecului dovedit, este, din păcate, încă răspândită. Contează ce mâncăm, nu cât mâncăm.

Al doilea principiu este să consumăm alimente nutritive, adică alese după valoarea sa nutritivă și potențialul metabolic.

Cei mai buni carbohidrați sunt cei cu cei mai mici indici glicemici.

Calitatea alimentelor grase depinde de natura acizilor grași.

Cea mai bună alegere sunt acizii polinesaturați omega 3 (grăsimea de pește), precum și acizii grași monoinsaturați (uleiul de măsline).

Acizii grași saturați (unt, carne grasă) trebuie evitați.

Proteinele trebuie alese pe baza originii lor (vegetale sau animale), în funcție de modul în care se completează reciproc.

Metoda Antoine

Această dieta disociată este foarte simplă de înțeles și de pus în aplicare, de vreme ce ni se spune în fiecare dintre cele 7 zile ce putem mânca. De asemenea, este foarte eficientă.

Datorită acestei diete disociate puteți să scăpați de două kilograme într-o  singură săptămână.

Pentru a începe o dieta disociata, conform metodei Antoine, este necesar să urmați această planificare a mesei, fără limită privind cantitatea, până simțim că stomacul are suficient.

  • ziua 1 – Luni: carne
  • ziua 2 – Marți: fructe
  • ziua 3 – Miercuri: pește
  • ziua 4 – Joi: legume
  • ziua 5 – Vineri: carne
  • ziua 6 – Sâmbătă: alimente cu amidon
  • ziua 7 – Duminică: ouă fierte tari (este de asemenea posibil să amestecați categoriile de alimente în ultima din cele 7 zile și, prin urmare, să reveniți la o dietă normală).

Dieta Disociata 111

Dieta disociata 7

În cazul acestei diete disociate trebuie să mâncați în fiecare din cele 7 zile doar una din grupele alimentare. O zi proteine, una lactate și una fructe și legume.

În ziua de proteine puteți să mâncați carne de pui: pulpe de pui sau de curcan la cuptor, piept de pui la grătar, ciocănele de pui, șuncă de pui săracă în grăsimi, burger de vită (doar carnea), pește la cuptor, pește la conservă (în suc propriu) și fructe de mare (caracatiță, crab, etc.). Mese diferite dar fără adaos de ulei sau condimente.

Related Posts

Ziua de lactate propune la fel de multe variante ca ziua de proteine. Puteți să mâncați brânză de vaci, sana, kefir, iaurt, urdă și lapte.

În ziua de fructe și legume puteți să diversificați puțin meniul deoarece există multe variante și feluri de salate pe care să le mâncați. Pe lângă salate, legumele la cuptor sau smoothie-urile sunt, de asemenea, permise.

Fructele confiate sunt o alegere bună în cazul în care doriți ceva foarte dulce, dar aveți grijă să nu conțină mult zahăr.

Dieta Disociata 222

Dieta disociata 222 este o altă variantă pe care o puteți alege în cadrul dietei disociate. Este mai simplă, vă oferă motivația să continuați dieta fără să vă abateți de la drum și durează 7 zile.

Aceasta presupune consumul unei singure grupe alimentare timp de 2 zile la rând, urmate apoi de alte 2 zile în care se consumă un alt tip de alimente din alte grupe alimentare și tot așa.

În primele 2 zile trebuie să mâncați carne. Mese diferite realizate din tot felul de carne plus fructe de mare, la care nu se adaugă ulei sau condimente, până simțim că stomacul are suficient. Toate aceste alimente trebuie să fie preparate prin fierbere sau la cuptor. Nu se includ preparatele prăjite.

Este esențial să consumați cel puțin 2 litri de apă pe zi și să respectați micul dejun, o masă foarte importantă în zi.

În următoarele 2 zile se vor consuma legume și fructe. Mese diferite dar care să excludă cartoful, banana sau strugurii (nu se recomandă!). Pot fi consumate crude sau preparate.

În ultimele 2 zile se vor consuma lactate: iaurt, chefir, lapte, brânzeturi și cașcaval. Trebuie să alegeți produse slabe în grăsimi, chiar dietetice.

Dieta Disociata 333

dieta disociata 4

Acest tip de regim disociat, dieta 333, tot pentru o durată de 7 zile, este cel mai dificil de ținut deoarece presupune consumarea in timpul mesei a unui singur tip de aliment pentru o perioadă de 3 zile.

Multe persoane au slăbit cu dieta 333, însă nu a fost ușor.

3 zile la rând consumi carne (de pui sau altceva), apoi 3 zile fructe și legume apoi 3 zile lactate (iaurt). Sunt interzise alte categorii de alimente decât cele corespunzătoare zilei în care vă aflați. Spre exemplu nu puteți mânca pui în ziua în care trebuie să mâncați lactate și invers.

În zilele de carne se pot consuma tot feluri de cărnuri (șuncă, pulpe pe pui, carne de vită etc), în cea de fructe și legume aveți voie să mâncați aproape toate felurile de fructe și legume în afara bananelor, fructelor uscate și a strugurilor, iar în cea de lactate trebuie să mâncați orice produs lactat degresat găsiți la magazin (iaurt, chefir).

Cum se slabeste cu Dieta Disociata?

Dieta disociata a fost dezvoltată de către doctorul William Doword Hay în anul 1900. Acesta și-a creat singur acest plan alimentar (pentru 7 zile), deoarece considera că în cazul în care consumă mai mult de una dintre grupele alimentare la o singură masă o să îi încetinească tranzitul intestinal pentru că îl suprasolicită.

Raționamentul său din spatele acestei afirmații s-a concentrat în jurul faptului că organismul dvs. trebuie să producă și să secrete diferite enzime digestive pentru alimente alcaline și acide.

Cercetările ulterioare au determinat faptul că organismul digeră alimentele bogate în carbohidrați datorită unui proces alcalin, în timp ce pentru alimentele bogate în proteine se necesită un proces acid.

Regula principală care stă drept fundament dietei disociate este să consumăm doar unul dintre grupele alimentare la o masă. Puteți respecta această regulă într-o varietate de moduri.

Fie mâncați unul dintre grupele alimentare la o masă, fie mâncați doar un grup alimentar pe zi timp de 7 zile, fie mâncați un grup alimentar la o anumită oră din zi, iar acest lucru o să ducă la o digestie mai bună și implicit la pierderea kilogramelor.

Ce se consuma la Dieta Disociata?

Dieta disociata 5

Fiind o dietă disociată, ce se aplică timp de 7 zile, puteți consuma în timpul mesei aproape orice, cu excepția carbohidraților nesănătoși. Totul depinde de ziua sau de zilele în care vă aflați sau de acele mese diferite pe care alegeți să le luați.

Aveți voie să consumați lactate în ziua de lactate: iaurt, lapte, telemea, brânză de tot felul, dar slabă în grăsimi. Fructele sunt, de asemenea, la discreție, însă nu se recomandă bananele deoarece sunt foarte bogate în calorii, la fel și strugurii.

Nu recomandăm nici prea multe citrice deoarece cauzează balonare. (1)

Nu credem că este necesar să adăugăm că nu trebuie să adăugați zahăr sau orice fel de topping peste fructe deoarece se strică toată dieta.

Legumele trebuie să fie proaspete, preparate la cuptor, fierte sau la aburi, dar pot fi consumate și crude la fel de bine.

Când vine vorba de pește alegeți un pește calitativ, cum ar fi somonul, știuca sau păstrăvul.

Ce nu se consuma la regimul disociat?

Teoretic, nimic nu este în afara limitelor, dar dieta, practicată in intervale de 7 zile, vă încurajează să evitați alimentele procesate excesiv și alimentele cu conținut ridicat de zahăr.

Dieta în 7 zile încurajează să așteptați cel puțin patru ore înainte de a mânca o masă „incompatibilă”. De exemplu, dacă mâncați o salată de fructe cu fructe acide și subacide, ar trebui să așteptați cel puțin patru ore înainte de a mânca o masă de pui și legume aburite fără amidon. În afară de asta, planul alimentar depinde de dvs.

Dar, din cauza acestei perioade de așteptare recomandate, multe persoane care urmează dieta disociată restricționează consumul de alimente întreaga zi la un singur grup alimentar.

De exemplu, s-ar putea să alegeți să mâncați doar fructe într-o zi; legume proteice și non-amidonice a doua zi, legume și carbohidrați amidonici a treia zi și lactate a patra zi.

Ce gustari sanatoase se pot consuma la Dieta Disociata?

Dieta disociata 6

Deoarece fructele nu pot fi mâncate alături de  alte grupuri de alimente (lactate de exemplu), sunteți nevoiți să le mâncați separat. Pentru cele mai bune rezultate, mâncați-le ca o gustare dimineața sau după-amiaza.

 Evitați consumul de nuci cu alte alimente, de aceea se recomandă, de asemenea, să fie consumate pe post de gustări.

Uitați de zahăr și înlocuiți-l în schimb cu mai mulți îndulcitori naturali. Legumele și leguminoasele pot fi consumate împreună.

Carbohidrații (orez, paste) nu pot fi combinați cu proteinele. Nu le mâncați niciodată în același timp. Drept urmare, ar putea fi consumate într-o cantitate mică la o gustare.

Pentru a grăbi procesul de ardere a caloriilor, în timpul celor 7 zile puteți ca la gustare să beți un shake dintr-un supliment alimentar al căror proprietăți vin să sprijine metabolismul în arderea grăsimilor.

Cum se poate tine Dieta Disociata la restaurant?

Dacă ieșiți în oraș puteți să mâncați preparate care sunt gătite cu ingrediente din aceeași grupă.

Pentru a avea succes în această dietă de 7 zile, va trebui să știți ce să mâncați și când să mâncați atunci când ieșiți în oraș.

Planificarea meselor și pregătirea mâncării pentru o săptămână întreagă vă poate ajuta să respectați regulile dietei cu mai puțin efort sau eforturi mentale, chiar dacă mergeți la restaurant să mâncați.

Puteți mânca o supă cremă de linte, omlete (doar din ouă, sare și piper) sau ouă fierte tari, diferite legume la grătar sau carne la grătar.

Carnea poate fi de tot felul atât timp cât pe lângă aceasta nu există nicio garnitură.

Ce avantaje are cura de slabire disociata?

dieta disociata8

Dieta disociata are multe avantaje.

Poate că cel mai bun lucru despre dieta disociata este faptul că îi învață pe oameni să aleagă alimente bogate în nutrienți. Nu există prea mult loc pentru alimente procesate în cadrul grupurilor alimentare deoarece alimentele procesate conțin adesea multiple grupuri de alimente care s-ar încadra în mai multe grupuri alimentare.

De exemplu, s-ar putea să vă gândiți la o cutie de biscuiți ca la un carbohidrat, dar biscuiții conțin adesea un conținut ridicat de grăsimi, deoarece sunt făcuți cu uleiuri. Și s-ar putea să credeți că un baton proteic se încadrează în categoria proteinelor, dar multe batoane proteice conțin carbohidrați și zaharuri adăugate.

Un concept numit „sațietate specifică senzorială”  afirmă că mâncarea devine mai puțin apetisantă când o întreagă masă constă în profiluri și texturi de arome similare. Așadar, separarea mâncării în grupurile de diete disociate vă poate face să vă simțiți mulțumit de porții mai mici, ajutându-vă astfel să mâncați mai puțin și să ajungeți să pierdeți în greutate.

Ce dezavantaje are cura de slabire disociata?

În primul rând ar putea dura ceva timp să vă obișnuiți cu dieta disociată – este destul de dificil să învățați și să memorați care alimente pot fi și nu pot fi mâncate cu alte alimente. Această confuzie ar putea determina ca unele persoane să renunțe la dieta complet.

Poate fi prea restrictivă. Conform cercetărilor referitoare la combinarea alimentelor, nu există niciun motiv să mâncați mâncarea în modul dictat de dieta disociată. Acest tip de plan de dietă nu vă permite să vă ascultați indicii interni de foame care vă cer să combinați mai multe grupuri de alimente.

Restricția alimentară poate duce la sentimente de vinovăție și rușine din cauza alimentelor și, în cele din urmă, poate duce la o alimentație dezordonată. Dacă încercați dieta disociată și vă simțiți restricționat, ar putea fi cel mai bine să încercați un alt plan alimentar sănătos.

Cum arata retetele pentru Dieta Disociata pe mese?

dieta disociata 9

Există un aspect pozitiv care iese în evidență în dieta disociată: niciun aliment nu este restricționat, doar combinația care trebuie făcută cu acestea este restricționată.

Este un model de dietă care poate fi  urmat cu ușurință, este probabil ca la început să fie oarecum dificil să te obișnuiești, însă cu combinațiile de alimente.

Cu toate acestea, cu un eșantion dintr-un meniu zilnic și echilibrat al dietei disociate, principiul de bază poate fi înțeles.

În funcție de ziua în care sunteți, puteți să mâncați carne, produse lactate, fructe, legume sau carbohidrați.

Dacă ați ales la o masă sau într-o zi să mâncați carne, puteți să o faceți la grătar peste care să adăugați sare, piper și cimbru. De asemenea, se pot face copănele la cuptor sau carne fiartă.

Surimi poate fi consumat direct așa cum este el, în timp ce creveții sunt foarte buni dacă sunt doar fierți.

Fructele și legumele pot fi combinate, există o mulțime de rețete, dar puteți să vă lăsați imaginația să vă creeze câteva rețete spectaculoase.

Lactatele sunt foarte bune consumate direct din cutie/ caserolă, așadar nu trebuie să aveți talent în bucătărie pentru a prepara cine știe ce rețete pentru  a ține dieta.

Cum arata o lista de cumparaturi simpla pentru Dieta Disociata?

Pentru a ține una dintre dietele disociate, cumpărăturile trebuie să le faceți dintr-un singur raion, mai ales dacă țineți dieta 333. Mare grijă la celelalte ingrediente!

Recomandăm să citiți cu grijă lista de ingrediente de pe spatele produsului pentru a fi siguri că acesta se încadrează într-o singură categorie de alimente.

Puteți lua: grapefruit, portocale, lămâi, limes, ananas, rodii, roșii. Combinați cu fructe, nuci și semințe subacide. Ajută la tranzitul intestinal și sunt bune și la micul dejun.

Nu combinați fructele acide cu fructele dulci sau cu alte grupuri alimentare, cu excepția roșiilor.

Mai puteți cumpăra mere, caise, fructe de pădure, struguri, kiwi, mango, nectarine, papaya, piersici, pere, prune, căpșuni.

De la carne luați multe feluri de carne pentru a realiza mese diferite: de pui, porc, vită, pește.

Încercați să luați și fasole, nuci și semințe, alune, soia, produse din soia, tofu. Se combină cu legumele fără amidon.

Recomandarile noastre pentru cei care tin Dieta Disociata

dieta disociata 10

Luni:

Mic dejun:

O salată de fructe din rodie, ananas, portocale și grapefruit

Prânz:

O salată din sparanghel, broccoli, varză, conopidă, castraveți și morcovi

Cină:

Cartofi la cuptor cu o salată din ceapă, ardei și ciuperci la grătar

Marți:

Mic dejun:

Pepene verde și pepene galben

Prânz:

Cartofi dulci umpluți cu cremă de avocado și măsline

Cină:

Carne de pui cu tofu

Miercuri:

Mic dejun:

Avocado pe două felii de pâine și broccoli

Prânz:

Somon la grătar cu o salată din salată verde, sparanghel și ardei

Cină:

Zucchini umpluți cu carne de pui și conopidă

Joi:

Mic dejun:

Terci de ovăz cu scorțișoară și cocos

Prânz:

Brânză de vaci sau telemea cu ciuperci la grătar și morcovi cruzi

Cină:

Mâncărică de mazăre cu usturoi și ardei

Vineri:

Mic dejun:

Terci de ovăz cu miere

Prânz:

Legume la grătar

Cină:

Un kefir și brânză (ce feluri doriți)

Sâmbătă:

Mic dejun:

Omletă din 3 ouă

Prânz:

Legume (consumate crude sau gătite)

Cină:

Piept de pui la grătar cu sparanghel

Duminică:

Mic dejun:

O salată de fructe

Prânz:

Ardei umpluți cu brânză și mărar

Cină:

Salată din multe legume

Dieta Disociata – Mentinere

dieta disociata 11

Pierderea moderată funcționează cel mai bine.

Medicii recomandă să nu pierdeți mai mult de două kilograme pe săptămână.

Controlul porțiilor, gustarea sănătoasă, exercițiile fizice regulate și citirea etichetelor nutriționale sunt abilități cheie pe care trebuie să le stăpâniți dacă vreți să vă mențineți.

Odată ce îți atingi greutatea, cel mai rău lucru pe care îl poți face este să îți reiei vechile obiceiuri alimentare. Amintiți-vă că acestea sunt obiceiurile alimentare care au determinat creșterea în greutate în primul rând.

Exercițiu fizic.

Cercetările privind procesul de pierdere în greutate relevă că exercițiile fizice sunt unul dintre cei mai buni predictori ai succesului pe termen lung.

30 până la 60 de minute de exerciții moderate zilnic îți vor menține sănătatea corpului și a minții.

Mănâncă micul dejun! Studiile au descoperit, de asemenea, că persoanele care mănâncă micul dejun au mai mult succes în a menține kilogramele.

Dieta Disociata pe zile – Intrebari Frecvente:

De ce Dieta Disociata se mai numeste si dieta disociata pe mese sau pe zile?

Dieta disociata se mai numește și dietă disociată pe mese sau pe zile deoarece regula principală a dietei disociate este să mănânci doar un grup alimentar la o masă sau într-o zi, depinde de preferință.

Ce contraindicatii are Dieta Disociata?

Nu se recomandă dietele disociate a fi urmate de către persoanele bolnave, de cele care au probleme cu sistemul digestiv și nici de către femei gravide.

Copiii și oamenii care trebuie să facă sport nu trebuie să urmeze nici ei o astfel de dietă.

Se poate tine Dieta Disociata in timpul alaptarii bebelusilor?

Nu. Dietele disociate nu se pot ține în timpul alăptării deoarece mamele au nevoie de o alimentație diversificată, nu disociată. Echilibrul grupurilor de alimente este cel ce ar trebui să dicteze planul alimentar al unei femei ce alăptează.

dieta disociata 12

Se poate tine Dieta Disociata in sarcina?

Nu se poate ține dieta disociata în timpul sarcinii deoarece o femeie însărcinată are nevoie de o mulțime de vitamine, minerale, micronutrienți și macronutrienți.

Alimentația acesteia nu se poate divide în grupe alimentare așa cum este cazul unei diete disociate.

Dieta Disociata – Pareri De Pe Forum

Ioana Mărginean: „Am ținut dieta disociată 222. Nu a fost ușor, trebuie să fiu sinceră. Mai ales prima săptămână. Dar apoi m-am obișnuit și vedeam pe zi ce trece cum pielea mea era mai curată, cum părul îmi era mai sănătos și bineînțeles, am pierdut 5 kilograme. Recomand!”

Lenuța Ionașcu: „Dieta disociată mi s-a potrivit cel mai bine. Făceam într-o zi mâncare mai multă și aveam pe cele 3 zile de dietă. Nu trebuia să mă gândesc mereu la ce trebuie să pregătesc și m-a scutit de mult timp în bucătărie. În plus, am slăbit 7 kg, poate asta-i cel mai important aspect.”

Ce alte diete mai recomandati in afara de Dieta Disociata?

0 Shares
Copy link
Powered by Social Snap