Dieta Daneza De 13 Zile Originala – Pareri Forum De Mentinere si Schimbare a Metabolismului (2020)

Dieta Daneză este o dietă dificilă, dar poate una dintre cele mai eficiente diete inventate până acum. Dieta asigură pierderea rapidă a kilogramelor în doar 13 zile, iar ideea centrală din spatele dietei daneze este să-i facă pe oameni să slăbească extrem de repede, mai ales pe obezii ce se pregătesc de operație, iar greutatea le poate pune în pericol viața în cazul intervenției chirurgicale.

Pentru dieta daneza 13 zile sunt suficiente. În această perioadă se poate slăbi între 7 și 20 de kilograme, de aceea trebuie să fiți foarte siguri că doriți să pierdeți atât de multe kilograme înainte de a o începe.

Nu trebuie să ascundem faptul că regimul alimentar este unul foarte restrictiv și orice abatere poate periclita apariția rezultatelor.

Pierderea rapidă în greutate este foarte periculoasă dacă nu aveți un plan alimentar bine stabilit. Însă, chiar dacă este o dietă extremă, aceasta conține alimente sănătoase ce mențin în același timp sănătatea.

Cum functioneaza Dieta Daneza de 13 zile originala?

Dieta de 13 zile este bogată în proteine și săracă în grăsimi și zahăr. Fiind o dietă scurtă, aceasta este una intensă, putem spune chiar grea, iar majoritatea persoanelor nu pot să o ducă până la bun sfârșit din cauza faptul că este destul de extremă în restricțiile pe care le impune.

În fiecare zi se consumă doar 600 de calorii. Acest număr este foarte mic având în vedere că numărul zilnic de calorii al unui adult trebuie să fie cuprins între 1500 și 2500.

Inevitabil, numărul mic de calorii impactează metabolismul. De aceea, este bine ca în timpul dietei să luați câteva vitamine și suplimente cu minerale și nutrienți pentru a compensa lipsa lor din alimente.

Caloriile pe care le consumăm oferă corpului energie. Multe dintre acestea ajută buna funcționare a sistemului digestiv, a inimii și a creierului.

În momentul în care numărul de calorii este mai mic, funcțiile de mai sus nu mai sunt sprijinite, caz ce determină intrarea corpului în „etapa de conservare”. Acum totul se mișcă cu încetinitorul astfel încât dvs. să nu consumați la fel de multe calorii precum consumați până acum.

Cum se slăbește cu dieta daneză?

Cum se slabeste cu Dieta Daneza?

Inițial, atunci când vă limitați cantitatea de alimente consumate astfel încât să se încadreze toate în 600 de calorii, atacați grăsimea în plus datorită încetinirii sistemului responsabil de ardere a caloriilor- metabolismul.

Știm cu toții că activitatea fizică este o modalitate bună de a arde calorii, dar în timpul dietei daneze probabil nu o să aveți energia să realizați nici un fel de exercițiu fizic.

Când nu suplimentați corpul cu caloriile necesare, rata metabolică scade, iar energia pe care corpul nostru o primește este din grăsimea în plus. Când organismul utilizează grăsimea pe post de combustibil pentru energie, inevitabil dvs. veți pierde în greutate.

Dieta reușește să modifice metabolismul astfel încât rezultatele pe care le obțineți să se păstreze pe o perioadă de cel puțin 2 ani. Cu toate acestea, ideal ar fi ca după încetarea dietei să aveți grijă la alimentația dvs.

Ce se consuma la Dieta Daneza?

Ei bine, nu prea multe. Deși există multe versiuni ale dietei daneze, în general, trebuie să aveți în vedere doar două categorii de alimente: proteine și legume, dar și din acestea  două există, bineînțeles, restricții.

Dieta daneză exclude complet toate fructele, cerealele integrale și lactatele. În schimb, există unele planuri alimentare care pot conține iaurt dietetic și pâine de secară.

Dieta daneză presupune consumul a: apei, cafelei neîndulcite sau ceaiului, a proteinelor (vită, miel, pui și ouă) și legumelor (roșii, spanac, conopidă și țelină).

În timpul dietei se recomandă 3 mese pe zi la ore extrem de bine stabilite, fără nicio gustare între acestea. Dacă vi se face foame între timp, dieta recomandă să beți apă cât de multă.

Nu trebuie să mâncați după ora 18:00 și în nici un caz nu trebuie să introduceți alte alimente decât cele incluse în plan.

Dieta daneză - nu consumati alcool!

Ce nu se consuma la Dieta Daneza?

Având în vedere că lista ingredientelor permise este foarte restrânsă, în lista ingredientelor nepermise intre restul alimentelor.

Dieta daneză este o modalitate eficientă de pierdere a greutății și a detoxifierii corpului. Întrând într-un deficit caloric atât de mare, corpul este forțat să se adapteze iar grăsimea de pe burtă, șolduri, coapte, picioare și brațe va fi intens exploatată pentru a da corpului energie.

Foarte important este să nu vă abateți de la planul alimentar impus. Da, este destul de greu, dar pentru a scădea în greutate trebuie să faceți câteva sacrificii.

Related Posts

La dieta daneză nu sunt permise următoarele: gustări de orice fel, nici măcar fructe, niciun fel de suc (exclus chiar și sucul de fructe natural), produsele de la fast-food (shaorma, diferite sandwich-uri, pui prăjit, cartofi prăjiți), chipsuri, dulciuri (ciocolată, napolitane, prăjituri și în general tot ce conține zahăr sau îndulcitori) și în niciun caz grăsimi (alimente prăjite, porc, ulei).

Ce gustari sanatoase se pot consuma la Dieta Daneza?

Dacă în cazul altor diete se permite uneori consumul anumitor gustări, la dieta daneză nu se întâmplă acest lucru. Trebuie să urmați întocmai planul alimentar pentru a scădea în greutate, iar includerea gustărilor influențează mult acest proces.

Se recomandă ca în cazul în care simțiți că vă este foame să beți apă. Multă apă!

Este o dietă extremă și trebuie să vă înarmați cu multă răbdare și perseverență, iar efortul depus o să se vadă după 13 zile.

Astfel, am stabilit deja că apa este gustarea pe care nutriționistul care a creat această dietă o permite în planul său dietetic.

Însă, dacă aveți în gând să slăbiți și mai mult decât 20 de kg în 13 zile, această dietă se poate combina cu administrarea unui supliment alimentar ce stimulează procesul slăbirii.

Dieta daneză la restaurant

Cum se poate tine Dieta Daneza la restaurant?

Fiind o dietă foarte restrictivă, în cazul în care ieșiți în oraș se recomandă să mâncați aceleași alimente pe care le-ați fi mâncat acasă. Menționați-i chelnerului cantitatea de proteină și de legume de care aveți nevoie, bineînțeles, fără ulei la prepararea lor.

Se poate ține dieta daneză și la restaurant, însă având mare grijă la ce aveți în farfurie, de la calitatea cărnii până la cantitatea ei.

Cea mai simplă comandă ar fi vită la grătar cu morcovi și roșii, sau piept de pui cu salată.

În mod normal fiecare restaurant ar trebui să țină cont de cerințele clientului, așadar nu credem că o să întâmpinați probleme când o să cereți ca preparatele aduse să se încadreze în anumite standarde.

Ce avantaje are Dieta Daneza?

Cel mai mare avantaj al acestei diete este faptul că pierdeți în greutate foarte mult într-un timp extrem de scurt. Nu trebuie să așteptați luni pentru a da jos kilogramele în plus, iar rezultatele o să țină cel puțin 2 ani, chiar și mai mult dacă după terminarea dietei aveți grijă la alimentație.

Deși este restrictivă și poate fi greu de ținut de unele persoane care sunt obișnuite să consume mult zahăr, grăsimi și în general, produse hipercalorice, această dietă ajută mult și la detoxifierea corpului.

Alimentele impuse sunt unele dintre cele mai bune pentru sănătate, doar că ceea ce influențează dieta este cantitatea acestora.

Stimulând puternic metabolismul, inevitabil vă veți schimba și stilul de viață. Multe persoane mărturisesc că după terminarea dietei nu au putut să mănânce din nou la fel de mult și bogat în grăsimi precum mâncau până la începerea dietei, iar acest lucru este unul pozitiv deoarece mâncarea nesănătoasă afectează grav toate funcțiile organismului pe termen lung.

Dieta daneză - dezavantaje

Ce dezavantaje are Dieta Daneza?

Fiind o dietă extremă, efectele secundare sunt și ele, de asemenea, destul de înfricoșătoare.

Dieta de 13 zile trebuie să fie urmată doar de persoanele sănătoase deoarece afectează funcțiile sistemelor principale ale organismului. Astfel, înainte de a începe această dietă trebuie să vă faceți un control medical pentru a vă asigura că sunteți apți din punct de vedere medical să aveți un regim alimentar hipocaloric pe o perioadă determinată.

Fiind săracă în calorii, dieta de 13 zile poate provoca anemii mai ales celor care au deficiențe de fier în sânge. O dietă restrictivă nu este benefică nici pentru rinichi și nici pentru creier, iar în lista dezavantajelor ne simțim datori să amintim următoarele posibilități: stres, dureri de cap, nervozitate, foame, stare de singurătate, lipsă de energie, dureri musculare, probleme cu ficatul și rinichii și o stare de rău generală.

Vă trebuie multă ambiție să țineți o asemenea dietă, deci nu porniți la drum cu dieta daneză decât dacă sunteți siguri că sănătatea dvs. este cel puțin decentă.

Cum arata retetele pentru Dieta Daneza?

Dieta daneză de 13 zile a apărut pentru prima dată într-un spital din Danemarca. Un medic a stabilit un regim extrem pentru a determina scăderea în greutate a unor persoane obeze deoarece trebuiau să intre în operația care le-ar fi salvat viața, însă, din cauza faptului că greutatea lor era mult prea mare, intervenția chirurgicală le-ar fi pus viața în pericol.

Rețetele pentru dieta de 13 zile sunt, astfel, foarte simple, din ingrediente pe care le puteți găsi ușor în supermarket.

Întotdeauna, la micul dejun se bea un ceai, o cafea neagră fără zahăr, sau se mănâncă o felie de pâine din făină integrală.

Pe zi trebuie neapărat să beți cel puțin 2 litri de apă. Dacă aveți în plan să începeți această dietă trebuie să uitați 13 zile de sucuri, energizante, sau alte băuturi în afară de apă.

Prânzul diferă în fiecare zi, de asemenea. Se consumă la prânz 2 ouă fierte cu 400 de grame de spanac fiert și o roșie, 200 de grame de șuncă și un iaurt dietetic, somon la grătar cu lămâie sau legume fierte asezonate.

După cum puteți observa, nu vă trebuie talent culinar pentru a ține această dietă, multe dintre acestea fiind găsite ușor în supermarket, fără să mai trebuiască să le gătiți acasă.

În unele zile trebuie să săriți peste micul-dejun, iar în altele la prânz trebuie să consumați doar apă sau un suc de portocale natural.

La cină se recomandă friptură cu salată, țelină cu roșie, morcov cu brânză de vacă, ouă fierte și vită la grătar.

Din nou, modalitatea de preparare a acestor alimente este una foarte simplă. Tot ce trebuie să faceți este să presărați pe carnea de vită puțină sare și piper apoi să o lăsați 8-15 minute pe grătar, în funcție de preferințe.

La fel este și în cazul fripturii la cuptor. Puiul, curcanul sau vita se pun într-o tavă, se adaugă apă, o foaie de dafin, sare, piper, usturoi și o ceapă tăiată solzișori, apoi se bagă la cuptor pentru 20-25 de minute.

Rețetele pentru dieta daneză

Cum arata o lista de cumparaturi simpla pentru Dieta Daneza?

Partea bună la această dieta de 13 zile este faptul că nu trebuie să cheltuiți mulți bani pentru a vă asigura hrana.

Pe lista de cumpărături este necesar să treceți pentru micul dejun următoarele produse: cafea de bună calitate (solubilă sau măcinată), ceai verde (uscat) și o pâine din secară sau făină integrală. Această pâine o să vă ajungă suficient de mult timp astfel încât să nu trebuiască să cumpărați alta.

Pentru prânz trebuie să achiziționați de la magazin următoarele: spanac (congelat sau proaspăt), câteva iaurturi slabe în grăsimi, un cofraj de ouă, salată verde, șuncă de pui fără grăsimi adăugate, morcovi, cod și lămâie. Puteți să cumpărați toate alimentele o singură dată sau să le cumpărați gradual, însă în cantități mai mari ele sunt mai ieftine, plus că vă ajung pentru mai mult timp.

În ceea ce privește cina, de la supermarket trebuie să luați: carne de vită, salată verde, roșii, țelină, morcovi, piept de pui și lămâie sau suc de lămâie organic.

Unele alimente se repetă la prânz și cină timp de mai multe zile, spre exemplu roșiile sau morcovii, de aceea trebuie să vă asigurați că aveți suficiente bucăți din fiecare.

Recomandarile noastre pentru cei care tin Dieta Daneza

Mai jos găsiți pentru această dieta 13 zile de recomandări.

Dieta Daneza Ziua 1

§  Mic Dejun:

În ziua 1 la micul dejun 1 cană de cafea fără zahăr, însă puteți să adăugați o linguriță de miere, fiind și foarte sănătoasă

§  Prânz:

La prânz în ziua 1, veți mânca 2 ouă fierte tari, 400 de grame de spanac fiert cu puțină sare și piper și o roșie tăiată felii

§  Cină:

200 de grame de carne de vită la grătar și o salată verde cu o linguriță de ulei de măsline și mult suc de lămâie

Dieta Daneza Ziua 2

§  Mic Dejun:

Este același ca în prima zi: în ziua 2 la micul dejun 1 cană de cafea fără zahăr

§  Prânz:

La prânz în ziua 2 se vor consuma 250 de grame de șuncă de pui și un iaurt dietetic, sau un ou fiert.

§  Cină:

200 de grame de vită la grătar sau la cuptor și o salată verde cu ulei de măsline și suc de lămâie. 2 ouă fierte și 1 felie de pâine prăjită pot fi de asemenea o variantă.

Dieta Daneza Ziua 3

§  Mic Dejun:

Dacă în primele două zile a trebuit să consumați doar o ceașcă de cafea fără zahăr, în ziua 3 se adaugă la micul dejun 1 felie de pâine prăjită de secară.

§  Prânz:

2 ouă fierte tari, lângă care se adaugă o felie de șuncă și o salată verde. În ziua 3 puteți consuma și 1 morcov sau 1 felie de pâine prăjită.

§  Cină:

Pentru ziua 3, 200 de grame de vită la cuptor sau făcută pe grătar și o salată cu o linguriță de ulei de măsline și suc de lămâie

Dieta Daneza Ziua 4

§  Mic Dejun

În ziua 4 se ia la micul dejun 1 cană de cafea fără zahăr (se poate adăuga o linguriță de miere) și o felie de pâine de secară/ integrală prăjită. La micul dejun puteți lua și 2 ouă fierte cu 1 morcov.

§  Prânz

200 de mililitrii de suc de portocale făcut natural în casă sau cumpărat din magazin, dar trebuie să vă asigurați cu singurul ingredient sunt portocalele, fără zahăr sau îndulcitori, plus un iaurt dietetic

§  Cină

La cină în ziua 4 se servește un ou fiert tare, 1 morcov crud și 250 de grame de brânză de vacă proaspătă

Dieta Daneza Ziua 5

§  Mic Dejun:

În ziua 5 nu se mai bea cafea și nici pâine la micul dejun , ci un morcov ras

§  Prânz:

200 de grame de cod fiert  cu suc de lămâie și o jumătate de linguriță de unt slab în grăsimi

§  Cină:

200 de grame de vină la cuptor cu o țelină mică fiartă. Poți consuma și 2 ouă fierte, sau un ou fiert cu 1 morcov sau 1 felie de pâine prăjită.

Dieta Daneza Ziua 6

§  Mic Dejun:

În ziua 6 se revine la o ceașcă de cafea și o felie de pâine prăjită (de secară sau integrală)

§  Prânz:

La prânz se fierb două ouă tari și se curăță un morcov mare

§  Cină:

Cina se compune din jumătate de piept de pui făcut la grătar pe care puteți să adăugați sare, piper și oregano și boia dulce pentru un gust mai bun, iar garnitura se compune dintr-o salată verde cu o linguriță de ulei de măsline și suc de lămâie.

Dieta Daneza Ziua 7

§  Mic Dejun:

În ziua a 7a cafeaua este înlocuită cu un ceai. Puteți să consumați ce fel de ceai doriți, dar recomandarea noastră este ceaiul verde sau ceaiul de goji, bineînțeles, fără zahăr

§  Prânz:

La prânz în ziua 7 nu trebuie să consumați nimic altceva decât apă. În cazul în care vă este foame beți multă apă pentru a inhiba senzația

§  Cină:

200 de grame de miel făcut la cuptor și un măr verde mediu

Dieta Daneza Ziua 8

§  Mic Dejun:

La micul dejun în ziua 8 noi recomandăm o ceașcă de cafea neagră fără zahăr

§  Prânz:

Două ouă fierte tari , 400 de grame de spanac fiert cu sare și piper (puteți să adăugați și praf de usturoi sau usturoi pisat) și o roșie tăiată felii

§  Cină:

Puneți la cuptor 200 de grame de vită și o salată verde cu o linguriță de ulei de măsline și suc de lămâie

Dieta Daneza Ziua 9

§  Mic Dejun

La micul dejun în ziua 9 trebuie să beți o ceașcă de cafea fără zahăr, dar se poate consuma cu o linguriță de miere

§  Prânz

Pentru prânz se servește 250 de grame de șuncă (de pui sau curcan, fără grăsimi) și un pahar de iaurt dietetic (cu 0,5% grăsime)

§  Cină

250 de grame de vită la cuptor sau la grătar cu o salată verde cu puțin ulei de măsline și multă zeamă de lămâie

Dieta Daneza Ziua 10

§  Mic Dejun

La ceașca de cafea fără zahăr se poate adăuga o linguriță de miere și 1 felie de pâine de secară sau integrală

§  Prânz

Se servesc la prânz 2 ouă fierte tari cu o felie de șuncă (de curcan sau pui) și o salată verde

§  Cină

Cina se compune dintr-o țelină fiartă bine (mărime medie), o roșie și un suc de fructe. În cazul sucului de fructe puteți să folosiți mere, pere sau portocală. Din nou, sucul trebuie să fie 100% natural, fără aditivi, coloranți, zahăr sau conservanți.

Dieta Daneza Ziua 11

§  Mic Dejun

Este la fel ca în ziua 10, la micul dejun 1 ceașcă de cafea fără zahăr cu 1 felie de pâine prăjită de secară sau integrală

§  Prânz

Prânzul din ziua 11 este compus dintr-un pahar de suc de portocale de 250 de mililitrii și un iaurt fără grăsimi

§  Cină

La cină recomandarea noastră este să mâncați un ou fiert, 1 morcov mare ras (crud sau fiert) și 250 de grame de brânză de vacă proaspătă (nu se include telemeaua)

Dieta Daneza Ziua 12

§  Mic Dejun

În ziua 12, la micul dejun trebuie să mâncați un singur morcov. Nu se bea cafea și nici ceai

§  Prânz

Pentru prânz se prepară 200 de grame de cod la aburi cu zeamă de lămâie și condimente, plus o jumătate de linguriță de unt fără grăsimi

§  Cină

Cina trebuie să conțină 250 de grame de vită la cuptor sau la grătar și o țelină fiartă sau un morcov

Dieta Daneza Ziua 13

§  Mic Dejun

În ultima zi de dietă se va consuma din nou la micul dejun 1 ceașcă de cafea fără zahăr și o felie de pâine de secară

§  Prânz

Se vor mânca la prânz 2 ouă fierte tari și 1 morcov mare ras

§  Cină

250 de grame de pui (făcut la grătar sau la cuptor) și o salată verde peste care se adaugă ulei de măsline și zeamă de lămâie, sau un ou fiert

Dieta daneză – menținere

Dieta Daneza – Mentinere

Din păcate, multe persoane se îngrașă după ce țin această dietă 13 zile pentru că au impresia că odată ce au slăbit, procesul este ireversibil.

Dieta daneză, este, în schimb una diferită din acest punct de vedere deoarece influențează mult modul în care funcționează metabolismul, iar 2 ani nu o să aveți probleme cu kilogramele în plus dacă țineți seama de câteva reguli minore.

Faceți exerciții ușoare sau plimbați-vă cel puțin 30 de minute în fiecare zi, mâncați la micul dejun mai multe calorii decât la cină deoarece procesul de ardere al caloriilor este mai intens în această parte a zilei și consumați multe, multe proteine (carne, nuci) deoarece oferă multă energie și crește masa musculară.

Pentru a vă contoriza greutatea, măsurați-vă constant pentru a vedea dacă există fluctuații și fiți foarte atenți la toți carbohidrații pe care îi consumați (pâine, prăjituri).

Pentru a vă menține silueta trebuie să vă schimbați stilul de viață într-unul conștiincios, dar vestea bună este că un stil de viață sănătos asigură o longevitate crescută.

Pentru a nu fi tentați de dulciuri, evitați să le cumpărați, astfel încât atunci când vi se face poftă să nu vă ghiftuiți cu ciocolată și biscuiți care influențează negativ silueta.

Dieta Daneza – Intrebari Frecvente:

De ce Dieta Daneza se mai numeste si dieta metabolica sau dieta de schimbare a metabolismului?

Dieta daneză se mai numește dieta metabolică deoarece are capacitatea de a încetinii metabolismul. Metabolismul are rolul de a transforma caloriile din mâncare în energie.

Dacă alimentația este, însă, în deficit caloric, metabolismul va intra în starea de conservare, corpul luându-și energie din grăsimea depozitată în anumite zone, ceea ce determină scăderea în greutate.

Dieta daneză – contraindicatii

Ce contraindicatii are Dieta Daneza?

Fiind o dietă strictă, Dieta Daneză nu se recomandă persoanelor care au probleme de sănătate. Fiind săracă în calorii, e săracă și în nutrienți. Nu trebuie să țineți dieta daneză dacă sunteți anemic pentru că poate produce probleme grave.

De asemenea, sportivilor nu li se recomandă o dietă atât de restrictivă și nici persoanelor care sunt nevoite, prin prisma jobului pe care îl au să depună mult efort.

Se poate tine Dieta Daneza in sarcina?

Nu, dieta daneză nu se poate ține în sarcină deoarece nu oferă cantitatea de calorii necesară pentru susținerea unei sarcini în 13 zile. Nu se recomandă femeilor însărcinate deoarece poate afecta viața fătului, dar și a mamei.

O femeie însărcinată trebuie să aibă o alimentație variată și plină de vitamine, nutrienți și minerale, iar dieta daneză nu este ideală în acest sens.

Se poate tine Dieta Daneza in timpul alaptarii bebelusilor?

Nu se recomandă nici în timpul alăptării să țineți vreun fel de dietă deoarece laptele pe care-l oferiți copilului trebuie să fie hrănitor, iar nutrienții din acesta vin în mare măsură din hrana pe care mama o consumă.

După ce se încheie perioada de alăptare puteți să începeți dieta daneză.

the danish diet 1

Dieta Daneza – Pareri De Pe Forum

Mariana Ignat: „Am început să țin dieta daneză când aveam 89 de kilograme. La început mi-a fost extrem de greu, mai ales că eu eram obișnuită să mănânc mult, gras și la ore târzii. Nu vă mint, a fost extrem de greu să mă țin de ea și am trecut prin multe momente când îmi vedea gândul să renunț. Am ajuns într-un final la ziua 13 iar când m-am urcat pe cântar am fost șocată. Rezultatele se vedeau oricum și cu ochiul liber, dar când am văzut că am cu 18 kilograme mai puțin mi-au dat lacrimile pe loc. Recomand dieta daneză, dar vă trebuie multă ambiție.”

Ioana Marinescu: „Cu dieta daneză am slăbit 19 kg. Acum am început să am un stil de viață sănătos și mă bucur de fiecare moment. Nu-mi mai este rușine cu mine și pot să port hainele de acum 20 de ani. Recomand dieta daneză chiar dacă este una grea.”

0 Shares
Copy link
Powered by Social Snap