Dieta de colesterol pentru hipolipemiante – cum functioneaza, ce se consuma

Colesterolul este unul dintre nutrienții absolut necesari organismului uman pentru a funcționa optim, însă, ca toate lucrurile în viață, excesul de colesterol are riscurile sale. Grăsimile pot adera la pereții arteriali, îngustându-i sau chiar blocându-i. Acest lucru vă poate pune viața în pericol, ducând gradual la instalarea unei boli la nivelul arterelor coronare sau a altor patologii la nivelul inimii.

Există două tipuri de colesterol, LDL și HDL. HDL este colesterolul care menține organismul uman în parametrii optimi, iar LDL este colesterol care aderă, de obicei, la pereții vaselor de sânge. Pentru a scădea procentul de LDL din sânge se recomandă în primul rând consultarea unui specialist și administrarea tratamentului medicamentos corespunzător, apoi urmarea unei diete care are în vedere doar consumul unor alimente sănătoase.

Cum functioneaza dieta colesterol? 

Dieta colesterol limitează atât consumul de grăsimi saturate cât și nesaturate. Aportul caloric zilnic trebuie să consiste în 25 până la 35% grăsimi și mai puțin de 7% din acestea ar trebui să fie grăsimi saturate. Acest lucru înseamnă ca aportul zilnic normal de grăsimi ar trebui să fie limitat, astfel încât concentrația de LDL din sânge să scadă.

Grăsimile saturate nu sunt benefice pentru organismul uman deoarece cresc nivelul de LDL din sânge mai mult decât orice alt aliment pe care ați putea să îl consumați. Aceste grăsimi saturate se găsesc în carnea procesată, în anumite produse lactate, în ciocolată și în mâncărurile de tip fast food, care sunt procesate și prăjite în baie de ulei.

Grăsimile hidrogenate sunt un alt tip de grăsimi care cresc concentrația de LDL din sânge, însă acestea sunt și mai periculoase deoarece scad concentrația de HDL. Margarina, cartofii prăjiți și biscuiții sunt doar câteva din alimentele care conțin aceste tipuri de grăsimi.

Ce se consuma la dieta colesterol? 

Dieta colesterol implică respectarea unor reguli cu ajutorul cărora veți avea un regim de viață sănătos, ce va facilita regenerarea organismului dumneavoastră. În primul rând, această dietă presupune limitarea alimentelor cu un conținut ridicat de grăsimi, cum ar fi gălbenușurile, organele animale și lactatele.

Apoi, ar trebui să suplimentați consumul de fibre solubile, pentru a împiedica absorbția colesterolului la nivelul tractului digestiv. Printre alimentele care au un aport crescut de fibre solubile se numără și cerealele integrale, merele, bananele, fasolea, mazărea etc.

Ar trebui să creșteți aportul de fructe și de legume, de asemenea, deoarece acestea pot spori producția de compuși ce metabolizează grăsimile din organismul dumneavoastră. Acești compuși au o metodă de acționare asemănătoare cu a fibrelor solubile.

Consumul de pește bogat în acizi grași omega 3 este recomandat în timp ce țineți dieta colesterol. Acest tip de nutrienți vă ajută să creșteți nivelul de colesterol bun, HDL, și vă protejează inima și sistemul circulator împotriva cheagurilor de sânge și al inflamației.

Se recomandă, de asemenea, ca pe parcursul acestei diete să limitați consumul de sare, pentru scădea riscurile de dezvoltare a bolilor sistemului circulator. Consumul de alcool trebuie limitat din același motiv, alcoolul este responsabil de creșterea tensiunii arteriale și a nivelului trigliceridelor din organismul dumneavoastră.

Dieta de colesterol 2

Ce avantaje are dieta colesterol? 

Dieta colesterol are numeroase avantaje în ceea ce privește îmbunătățirea stării dumneavoastră de sănătate. În primul rând, cu ajutorul acestei diete, starea generală a organismului dumneavoastră se va îmbunătăți deoarece veți reduce consumul alimentelor procesate, care vă fac rău. Apoi, dieta aceasta are ca scop prevenirea formării depozitelor de colesterol la pereții vaselor dumneavoastră de sânge, deci protejarea sănătății sistemului circulator.

Dieta aceasta nu este foarte dificil de ținut și veți vedea cum, menținând aportul de grăsimi în limite normale, veți începe să vă simțiți mai bine, iar greutatea dumneavoastră corporală va scădea, de asemenea.

Recomandarile noastre pentru cei care tin dieta colesterol 

Luni 

Mic Dejun

Terci de ovăz cu fructe 

Pranz

Supă de legume cu salată asortată 

Cina 

Carne de vită la cuptor cu garnitură de mazăre

Marti 

Mic Dejun 

Smoothie de afine cu mere

Pranz 

Supă de pui cu legume

Cina 

Somon la cuptor cu broccoli și lămâie

Miercuri 

Mic Dejun

Terci de ovăz cu nuci și stafide 

Pranz 

Supă de găluște 

Cina 

Legume la cuptor cu piept de pui la grătar

Joi 

Mic Dejun 

Smoothie de cireșe și căpșuni

Pranz 

Supă cremă de dovleac

Cina 

Legume gătite la abur cu pește la cuptor

Vineri 

Mic Dejun 

Smoothie de sfeclă roșie cu morcov

Pranz 

Fasole verde la cuptor cu piept de pui

Cina 

Soia cu orez și legume

Sambata 

Mic Dejun 

Smoothie cu spanac și banane

Pranz 

Supă de pui

Cina 

Carne de curcan la cuptor cu legume

Duminica

Mic Dejun 

Smoothie de mere cu banane

Pranz 

Ciorbă de perișoare

Cina 

Pește cu legume la cuptor

Dieta de colesterol 1 1

Dieta colesterol – Intrebari Frecvente:

Ce contraindicatii are dieta colesterol?

Dieta colesterol nu are contraindicații speciale, ea poate fi urmată de orice persoană care își dorește să aibă un stil de viață sănătos.

Se poate tine dieta colesterol in sarcina?

Da, dieta colesterol se poate ține și în sarcină, fiind un regim de viață sănătos ce nu are indicații speciale. Cel mai bine, vă recomandăm să discutați cu medicul sau specialistul dumneavoastră înainte de a ține această dietă.

Se poate tine dieta colesterol in timpul alaptarii bebelusilor?

Da, dieta colesterol se poate ține și în timpul alăptării bebelușilor, însă cel mai bine discutați cu medicul înainte de a urma această dietă.

Dieta colesterol – Pareri De Pe Forum

Andreea Anton

„Mama mea avea un nivel al colesterolului atât de mare încât doar prin administrarea medicamentelor nu am reușit să îl scădem. Doctorul ne-a recomandat să urmeze și această dietă, așa că am început să gătim mai sănătos și să ne planificăm dinainte mesele.

Nu a fost deloc o dietă grea de ținut, a fost pur și simplu urmarea unui stil de viață sănătos pe care nu știam că trebuie să îl urmăm. În final, am reușit să aducem colesterolul în limitele normale, iar mama mea a ajuns și la o greutate normală în tot acest timp. Dieta colesterol a avut succes și sunt convinsă că a facilitat enorm și acțiunea medicamentelor!” 

Ce alte diete mai recomandati in afara de dieta colesterol? 

0 Shares
Copy link
Powered by Social Snap