Dieta 5:2 – cum functioneaza, ce se consuma, ce avantaje are

Căutați o dietă care chiar să funcționeze? Adevărul este că sunt o mulțime de propuneri de diete, însă nu toate sunt la fel de eficiente. 

La nivel național se estimează că jumătate din românii adulți au încercat măcar o dată o dietă. Acest lucru este de înțeles, cu toții căutăm soluții salvatoare, care să ne scape de câteva kilograme în plus. Mai ales în perioada verii când hainele arată mai multă piele. 

Trebuie să recunoaștem, cea mai bună metodă de a scăpa de țesutul adipos este să aducem modificări regimului alimentar. Nu vorbim despre modificări drastice, ci despre pași mici, care ne fac să ne îndreptăm spre țelul propus puțin câte puțin. 

Așa este și dieta 5:2. 

Cum funcționează dieta 5:2?

Această dietă funcționează foarte simplu.

Exact ca în școală, ne uităm la denumirea acesteia și ne întrebăm ce înseamnă acel „5:2”. Ei bine, timp de 5 zile pe săptămână este recomandat ca la această dietă să mâncați normal, alimentele pe care le consumați în mod obișnuit. Nu, nu trebuie să calculați calorii sau să vă abțineți de la pofte, dacă la asta vă gândeați. 

Urmează 2 zile puțin mai grele. Acum trebuie să reduceți drastic aportul de calorii la un sfert din nevoile zilnice ale unui adult. Dacă e să facem un calcul, bărbații ar trebui să consume 600 de calorii pe zi, iar femeile 500. Nu am zis ca va fi simplu, dar nu trebuie să renunțați deoarece urmează din nou 5 zile în care puteți consuma tot ce vă poftește inima. 

Ce se consumă la dieta 5:2?

Nu există o listă restrictivă de alimente. Poți mânca ce vrei, atât timp cât respecți numărul de calorii. Vorbim acum despre acele 2 zile în care trebuie să mănânci un sfert din aportul total recomandat unui adult, întrucât în restul zilelor nu există această regulă. 

Ar fi bine să aveți, totuși, 3 mese pe zi. Alegeți alimente bogate în vitamine și nutrienți deoarece acestea vă taie pofta de mâncare și vă vor face să vă simțiți plini, fără să consumați prea multe calorii. 

Supele sunt o idee excelentă, la fel ca și legumele naturale, peștele la grătar, orezul și ouăle. 

Cel mai important: nu uitați să consumați apă. Aceasta vă va pune metabolismul în mișcare.

dieta 52 2

Ce avantaje are dieta 5:2?

Trebuie să recunoaștem că nu există foarte multe studii în legătură cu dieta 5:2, însă putem vorbi despre cele mai mari avantaje ale acesteia prin prisma dietei intermitente. 

Cel mai mare avantaj: este ușor de urmat. Nu există o restricție clară a alimentelor, oferă libertate persoanei care o urmează și motivează. 

Tot în rândul avantajelor amintim: 

  • Reduce semnificativ nivelul de insulină;
  • Îmbunătățește sensibilitatea la insulină;
  • Se pierde în greutate într-un mod natural;
  • Se reduce numărul kilogramelor, fără a de aduce modificări asupra masei musculare.

Recomandările noastre pentru cei care țin dieta 5:2

Cititi articolul nostru despre cele mai bune pastile de slabit.

Luni

Mic-Dejun

Terci de ovăz cu migdale (40 g)

Prânz

Salată de sfecle roșie și feta 

Un măr cu unt de arahite

Cină

Omletă cu ciuperci

Salată de fructe

Marți

Mic-Dejun

Un iaurt cu fructe

O banană

Prânz

O salată cu ton

Un bol cu supă de pui

Cină

Friptură de curcan cu salată de varză

Miercuri

Mic-Dejun

Un ou fiert moale

5 bucăți de sparanghel

Prânz

Burger cu cartofi prăjiți

Cină

Un porumb fiert, șuncă de pui și un măr

Joi

Mic-Dejun

Struguri și un iaurt fără zahăr

Prânz

Legume prăjite cu glazură balsamică

Cină

Pizza

Vineri

Mic-Dejun

Un sandwich cu pui și roșii

Un pahar de suc de portocale

Prânz

Hummus cu crudități (ardei, morcovi, castraveți)

Cină

Edamame cu piept de pui la grătar sau șnițele de porc

Sâmbătă

Mic-Dejun

Un bol cu fructe de pădure amestecate (căpșuni, zmeură, afine)- 300 de grame

Prânz

Piept de pui (130 grame) și 100 de grame de cuș-cuș

Cină

Fistic (10 bucăți)

Duminică

Mic-Dejun

1 ou fiert

1 felie de pâine integrală

O roșie

Prânz

Supă de legume

Cină

2 fire de sparanghel și 100 de grame de piept de pui 

Dieta 5:2- Întrebări frecvente

Ce contraindicații are dieta 5:2?

Această dietă nu trebuie urmată de persoanele cu tulburări alimentare (bulimie, anorexie), de copii, de pacienți cu diabet și de către femeile care au probleme de fertilitate.

Este foarte important să nu începeți o astfel de dietă dacă aveți alte probleme de sănătate grave. 

Se poate ține dieta 5:2 în sarcină?

Nu, în sarcină nu trebuie să țineți niciun fel de dietă, implicit dieta 5:2. În această perioadă trebuie să vă alimentați corespunzător, să respectați un plan alimentar sănătos și nutritiv. În cele 2 zile de dietă, în care trebuie să reduceți drastic numărul de calorii, sarcina ar putea fi afectată semnificativ.

Se poate ține dieta 5:2 în timpul alăptării bebelușilor?

Dieta 5:2 nu se poate ține în timpul alăptării bebelușilor. Se recomandă ca femeile care alăptează, la fel ca cele care poartă o sarcină, să se alimenteze corespunzător. Proaspetele mămici trebuie să dea dovadă de responsabilitate și să mănânce alimente bogate în proteine, vitamine și nutrienți, pentru a produce un lapte bun pentru cel mic.

dieta 52 3

Dieta 5:2- Păreri de pe forum

Mărioara Olariu: „Am început dieta 5:2 pentru că eu niciodată, în cei 50 de ani ai mei n-am putut ține o dietă. Nu mă pot abține de la mâncare, iar dacă îmi spune cineva ce să mănânc, cu atât mai mult mă enervez și renunț. Această dietă a funcționat pentru mine. 

Mănânc ce vreau. Mi-am luat un cântat de bucătărie, îmi cântăresc mâncarea și caut pe internet câte calorii are alimentul respectiv pe suta de grame. Așa am reușit să țin sub control numărul caloriilor și să mănânc dulciuri și pizza și să slăbesc 12 kilograme în 3 luni.”

Ioan Micea: „Sunt bărbat, nu vreau să țin diete stricte. În plus, nici nu prea am timp să-mi fac de mâncare. Această dietă a fost potrivită pentru mine pentru că mereu verific ambalajele produselor să văd câte calorii au. 

Am slăbit 15 kilograme în 4 luni și mă simt excelent!”

Ce alte diete mai recomandați în afară de dieta 5:2?

Publicat
Din categoria Diete