Dieta 16/8 – cum functioneaza, ce se consuma, ce avantaje are

Dieta 16:8 este un plan alimentar popular, adoptat de multe persoane care-și doresc să piardă câteva kilograme. Această dietă are o mulțime de beneficii, iar rezultatele sunt cele așteptate. Trebuie să recunoaștem, persoanele care vor să țină o astfel de dietă au nevoie de o voință de fier, însă nimic ce-i ușor nu satisface. 

Celebritățile și influencerii din social media vorbesc despre această dietă ca fiind una dintre cele mai eficiente diete pe care le poate ține cineva. Dacă vrei să știi ce presupune această dietă, care sunt avantajele ei și ce ar trebui să mănânci, citește în continuare acest articol. 

Cum funcționează dieta 16/8?

Regula de bază a acestei diete este simplă: mâncați într-un interval de 8 ore tot ce doriți, iar în restul de 16 ore trebuie să nu mâncați absolut nimic. În cele 8 ore aveți voie să vă satisfaceți toate poftele, nu există o regulă strictă din perspectiva planului alimentar. 

Însă, adevărata provocare este atunci când trebuie să stați departe de frigider timp de 16 ore. De indicat ar fi să alegeți una dintre aceste două ferestre în care să puteți mânca: 09:00- 17:00 sau 10:00- 18:00. În acest mod puteți să respectați și sfânta regulă de „nu mâncați după ora 18:00”. 

Ce se consumă la dieta 16/8?

Dieta 16/8 nu are o listă specifică de alimente pe care trebuie să le consumați. Însă, în principiu, este bine să vă concentrați pe un regim alimentar sănătos și echilibrat, fără excese de grăsimi. Consumul unor mâncăruri prea bogate în calorii poate avea efecte negative asupra siluetei dumneavoastră, chiar dacă respectați orele la care mâncați. 

Se recomandă consumul următoarelor alimente:

  • Fructe și legume proaspete, congelate sau conservate;
  • Quinoa, orz, ovăz, orez (brun, de preferat) și orice altă cereală integrală;
  • Proteine slabe: pui, fasole, linte, tofu, brânză;
  • Semințe de dovleac, de floarea soarelui, nuci, migdale, alune;
  • Grăsimi sănătoase, cum ar fi: ulei de măsline, avocado, pește.

Ideal ar fi ca aceste alimente să devină o obișnuință în regimul dumneavoastră alimentar. Bineînțeles, nu spune nimeni că nu aveți voie să mâncați fast-food, dulciuri sau alimente bogate în calorii, însă cu cât mai rar se întâmplă acest lucru, cu atât mai bine. 

Ce avantaje are dieta 16/8?

Dieta 16:8 are o serie de beneficii demne de menționat, spre deosebire de alte tipuri de diete. Cercetătorii au descoperit următoarele avantaje: 

  • Pierderea eficientă în greutate (a grăsimii), fără a determina apariția efectului yo-yo (slăbești, apoi iei din nou în greutate);
  • Consumul alimentelor într-o perioadă prestabilită ajută mult la reducerea numărului de calorii;
  • Ajută la creșterea metabolismului;
  • Este eficientă și în cazul persoanelor obeze;
  • Masa musculară se păstrează, țesutul adipos se arde, corpul modelându-se armonios;
  • Este o dietă destul de ușoară, a cărei rata de abandon s-a dovedit a fi scăzută;
  • Ajută la prevenirea anumitor afecțiuni și boli precum: diabet de tip 2, afecțiuni cardiace, anumite tipuri de cancer, boli neurodegenerative. 
dieta 16 8 2

Recomandările noastre pentru cei care țin dieta 16/8

Recomandam imbinarea dietei 16/8 cu una dintre cele mai bune pastile de slabit pentru efecte mai puternice.

Luni 

Mic Dejun

Terci din ovăz cu fructe de goji și un măr

Prânz 

Broccoli cu piept de pui la grătar

Cină

Pâine toast cu guacamole și 2 ouă fierte

Marți

Mic Dejun

Smoothie de fructe (banană, fructe de pădure), lapte de soia și o linguriță de miere de albine

Prânz 

Antricot de vită la grătar cu ierburi aromatice

Salată de varză

Tiramisu

Cină

Salată de vinete

2 mere

Miercuri

Mic Dejun

O cafea

Un iaurt cu fructe

Prânz 

Supă de pui 

Două felii de pâine prăjite

Cină

Orez cu legume

Piept de pui cu sos de soia

Joi

Mic Dejun

Un ceai negru

2 ouă fierte, un avocado și 2 felii de șuncă

Prânz 

O salată cu piept de pui și crutoane

Eventual un baton proteic

Cină

Supă cremă de cartofi dulci

Chipsuri din cartofi

Vineri

Mic Dejun

Omletă cu șuncă

O cafea neagră 

Prânz 

Borș cu perișoare

Smântână

2 felii de pâine

Cină

Sparanghel cu piept de pui la cuptor

Sâmbătă

Mic Dejun

Smoothie

Prânz 

Ardei umpluți

Cină

Pește la cuptor cu o salată verde

Duminică

Mic Dejun

O salată de fructe

O cafea

Prânz 

Lasagna din zucchini

Cină

Paste Alfredo

dieta 16 8 3

Dieta 16/8- Întrebări Frecvente:

Ce contraindicații are dieta 16/8?

Această dietă nu ar trebui să fie ținută de persoanele foarte slabe și nici de minori. De asemenea, persoanele care au avut depresie sau anxietate ar trebui să evite această dietă deoarece restricția calorică poate agrava situația de față. 

Femeile însărcinate și cele care alăptează nu au voie să țină această dietă. 

Se poate ține dieta 16/8 în sarcină?

Deși dieta 16/8 în orice moment din timpul sarcinii nu este recomandat, în perioada critică cuprinsă între 22 și 27 săptămâni de sarcină poate fi deosebit de riscant. Femeile gravide trebuie sfătuite să nu înceapă această dietă nicicând, mai ales în al doilea trimestru,  pentru a reduce riscul nașterii premature. 

Se poate ține dieta 16/8 în timpul alăptării bebelușilor?

Nu există o regulă specifică care să le indice femeilor care alăptează dacă au voie să țină dieta 16:8 sau nu. Un cercetător pe nume Kris Gunnars explică faptul că, în general, femeile care alăptează pot avea ferestre în care să nu mănânce deloc timp de 14-15 ore. Cu toate acestea, noi recomandăm să nu începeți această dietă decât după perioada de alăptare. 

Dieta 16/8- Păreri de pe Forum

Maria Iancu: „Am început postul intermitent pentru că aveam mare nevoie să dau câteva kilograme bune jos. Pot să vă spun că de la 78 de kilograme am ajuns la 70 în doar 2 luni. Mie mi se pare foarte bine. 

În plus, mă simt sănătoasă și mi-am schimbat regimul alimentar.”

Diana Diaconu :„Dieta 16:8 este una dintre cele mai bune diete pe care le-am ținut vreodată. Este, practic, acea regulă de a nu mânca după 6 seara. Mi-am reglat și somnul deoarece obișnuiam să dorm după ce mânca. 

Am slăbit 12 kilograme în 4 luni. Este mai mult decât mă așteptam, însă pot spune că nu mă opresc aici. Vreau să ajung la kilogramele pe care le aveam la 30 de ani, chiar dacă am 50 acum.”

Ce alte diete mai recomandați în afară de dieta 16/8?

Publicat
Din categoria Diete