Care este uleiul vegetal sau canola mai sănătos?

Care este uleiul vegetal sau canola mai sănătos?

În timp ce grăsimile pe bază de plante sunt considerate mai sănătoase pentru inimă decât grăsimile animale, se crede în general că uleiul de canola este o opțiune mai sănătoasă, deoarece are mai puține grăsimi saturate decât uleiul vegetal. … Dacă grăsimile saturate reprezintă o problemă, alegeți uleiul de canola. În caz contrar, puteți găti cu oricare ulei cu rezultate excelente.

    Este uleiul vegetal rău pentru colesterol?

    Alimentele care sunt bogate în aceste grăsimi sănătoase pentru inima, cum ar fi nucile, semințele, avocado, măslinele și uleiurile vegetale, ajută la reducerea nivelului de colesterol dăunător (lipoproteine ​​cu densitate joasă – LDL) din sânge. În comparație, uleiul de palmier și uleiul de cocos sunt bogate în grăsimi saturate, ceea ce crește colesterolul LDL și riscul de boli de inimă.

    Ce ulei este bun pentru colesterol?

    Uleiurile sănătoase pentru inimă, cum ar fi uleiurile de canola, porumb, măsline, arahide și floarea soarelui conțin grăsimi mononesaturate și polinesaturate. Ele ajută la scăderea colesterolului nociv al lipoproteinelor cu densitate joasă (LDL) și la creșterea colesterolului sănătos al lipoproteinelor cu densitate înaltă (HDL).

    Vezi și   Este bine să prăjiți cu ulei vegetal?

    Ce ulei poate înlocui uleiul vegetal?

    Dacă nu aveți ulei vegetal la îndemână, puteți înlocui un alt ulei neutru la căldură mare. Uleiurile de canola, șofranul, arahide sau sâmburi de struguri sunt alegeri excelente. Versiunile rafinate pot atinge temperaturi chiar mai mari decât cele nerafinate.

    Ce este mai sănătos decât uleiul de măsline?

    Unele dintre uleiurile de gătit mai sănătoase care pot rezista la temperaturi mai ridicate de gătit includ uleiul de măsline, uleiul de avocado, uleiul de susan și uleiul de șofrăn. În plus, conțin diverși acizi grași nesaturați, antioxidanți și alți compuși care pot oferi beneficii pentru sănătate.

    Cu ce ​​pot înlocui uleiul de măsline?

    Ulei de canola, ulei vegetal sau de floarea soarelui.

    Încercați uleiul de canola, uleiul vegetal sau uleiul de floarea soarelui ca înlocuitor 1 pentru 1. Găsiți versiuni organice ale acestor uleiuri dacă puteți. Toate au o aromă neutră și sunt destul de interschimbabile cu uleiul de măsline, care are o aromă mai puternică și mai robustă.

    De ce uleiul de canola este atât de rău pentru tine?

    În afară de vitaminele E și K, uleiul de canola nu este o sursă bună de nutrienți. Uleiul de canola poate conține cantități mici de grăsimi trans, care sunt dăunătoare sănătății.

    Ce ulei de gătit nu are colesterol?

    Uleiul de cocos, palmierul, uleiul de miez de palmier și untul de cacao furnizează și cantități mari de grăsimi saturate, dar nu conțin colesterol.

    Ar trebui să gătesc cu ulei de măsline sau ulei vegetal?

    Pe scurt, folosește ulei de măsline atunci când vrei aroma lui într-un vas și pentru gătit la căldură moderată. Alegeți un ulei vegetal atunci când doriți o aromă mai curată și pentru gătit la căldură mare. Dacă nu vă aflați în uleiul cerut în rețeta dvs., am descoperit că aceste uleiuri pot fi folosite interschimbabil în majoritatea timpului.